כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ייאלצו להתגייס מחדש

החרדים גויסו - והוחזרו הביתה בתוך יממה

בהתרחשות מוזרה למדי, גויסו אתמול לצה"ל חמשה חרדים, ואז שוחררו לפתע בתוך יממה בלבד, ונאמר להם כי יידרשו להתגייס מחדש בעוד שלושה חודשים

החרדים גויסו - והוחזרו הביתה בתוך יממה
צילום: דוד כהן, פלאש 90

קרוב ל-100 חרדים התגייסו אתמול לצה"ל, אולם בודדים מהם חזרו להיות אזרחים.

הגיוס אתמול בבקו"ם תל השומר, נועד לחטיבת כפיר, חטיבת גבעתי, פלוגת ח"ץ בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים ופלגת הנגב במערך ההגנה הקרקעית של חיל האוויר.

חלק מהמגוייסים פנו ל'בחדרי חרדים' זמן קצר לאחר גיוסם, וסיפרו כי החיילים שהתגייסו לפלגת הנגב, חמישה במספר - הודיעו להם שבגלל שהייתה להם טעות ומדובר בקבוצת קטנה מידי, לא שווה לצה"ל להקצות אימונים לחמישה בלבד. אמנם ישנה קבוצה נוספת שהתגייסה לפני כשבועיים, אך לא שייך לצרפם לשם.

אותם חיילים, קיבלו התראה קצרה על מועד הגיוס, טווח של יום יומיים בלבד. החיילים הלינו בפני חבריהם כי עזבו את עבודתם, שינו את הלו"ז, והכל תוך התראה קצרה למדי. למרות זאת, הוחלט כי גיוסם יבוטל, יחזירו את תעודת החוגר - ורק באמצע אוקטובר, בעוד כשלושה חודשים, יחויילו מחדש. עד אז, הפז"ם לא ידפוק.

יחד עם זאת, הוצע לאותם החיילים כי מי שבכל זאת מעוניין להישאר בצבא, יוכל בתקופה האמורה לעשות עבודות רס"ר, דבר שלא לשמו החליטו להתגייס.

מדובר צה"ל נמסר לפניית 'בחדרי חרדים' כי אכן "מדובר בטעות אנוש. לקחיה יופקו וייושמו כדי למנוע הישנות מקרים דומים אלו בעתיד. צה"ל מצר על הטעות ומאחל למתגייסים החדשים בהצלחה". בצה"ל הוסיפו כי "החיילים הנ"ל נמצאים כעת בדחיית שירות ומועד גיוסם העדכני נקבע לחודש אוקטובר הקרוב".

צה"ל חיילים חרדים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד