י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאיימים בשביתה

הרב חיים פרקל נגד עיריית ירושלים: זלזול מחפיר בחיי אדם

לאחר שנראה היה כי פרשת ת"ת תפארת בנים, הת"ת היחיד בארץ לילדים מיוחדים דוברי אידיש, הגיעה לסיומה – שוב בוצעו עבודות מסכנות חיים בצמידות לת"ת | יו"ר העמותה הרב חיים פרקל פנה במכתב חריף לראש העיר ואיים בשביתה אם דרישותיו להבטחת שלומם של הילדים לא ייענו עד היום בשעה 6 בערב

הרב חיים פרקל נגד עיריית ירושלים: זלזול מחפיר בחיי אדם
עבודות בניה בסמוך למבנה תלמוד תורה

סאגת ילדי ת"ת 'תפארת בנים', הת"ת היחיד בארץ לילדים מיוחדים דוברי אידיש, שנחשפה ב"בחדרי חרדים" ואשר מצויים בסמיכות לעבודות בניה מסכנות חיים – מסרבת להגיע לקו הסיום. אם בתחילה היו אלה ההורים שזעקו ואיימו, כעת הנהלת העמותה מצטרפת למאבק נגד העירייה ואף מחריפה אותו באיום שביתה.

פתיחת שנת הלימודים במוסד לילדים המיוחדים התאפשרה רק בזכות אישור בטיחות מיוחד שהונפק למוסד בשעת השין, אלא שלטענת יו"ר עמותת 'מגן אברהם' המנהלת את הת"ת, עיריית ירושלים אינה מקיימת אחר הוראות הבטיחות של המהנדס והתנהלותה בעניין שלומם וביטחונם של הילדים המיוחדים גובלת בזלזול מחפיר בחיי אדם.

במכתבו החריף לברקת שתוכנו הגיע לידי "בחדרי חרדים" כותב הרב פרקל, מנהל העמותה: "פונה אני אליך בבקשה של הרגע האחרון, כדי שתתערב ותפעיל את סמכותך לטובת ת"ת 'תפארת בנים' לילדים בעלי צרכים מיוחדים, וזאת בטרם איאלץ להודיע על השבתת הלימודים בת"ת, בשל סכנת חיים שנגרמה מהתנהלות רשלנית של העירייה.

"הסיפור בקצרה: בסמיכות צמודה ומטרידה לשטח הת"ת מתבצעים עבודות בנייה שכבר הספיקו לרשום כמה מחדלי בטיחות חמורים ביותר. הבולט שבהם הוא אירוע הגז, כאשר לפני כחודש טרקטור פוצץ צובר גז שהיה בשטח הבנייה ורק בחסדי שמים לא אירע אסון המוני עם פגיעות בנפש ר"ל".

הרב פרקל מתייחס לדרמת פתיחת שנת הלימודים שנחשפה ב"בחדרי חרדים": "את שנת הלימודים פתחנו רק מכוח אישור בטיחות הנדסי שקיבל מנהל מנח"ח איתמר בר עזר מהמהנדס שי באב"ד, אלא שבו הודגש שתוקפו לשבוע בלבד כשלאחר מכן יש לקבל אישור משורה של אנשי מקצוע, שיבטיחו את מניעת קריסת המבנה על ראשם של הילדים".

ומכאן מתאר המכתב את המשך הסאגה שלא הסתיימה: "למרות זאת, עבודות הבנייה נמשכו גם בשבוע שלאחר מכן, ושלשום, בסיור בשטח אותו קיימו בכירי העירייה (אהרן בן נון, איתמר בר עזר והגב' יפעת אורון ועוד...), נדהמו הללו מרמת הבטיחות הפגועה שנגלתה לנגד עיניהם. לדבריהם, הכיתות המצויות בקו החזית מול אתר הבניה נמצאות בסכנת קריסה מידית ועלינו לפנות אותם, דבר שאינו מעשי כלל וכלל".

"יודגש, כי במשך יותר מחודש ימים אני עומד מול לחצים בלתי פוסקים של ועד ההורים במוסד הדורש להבטיח את שלומם וביטחונם של ילדיהם. כעת, כשהגיעו מים עד נפש, כשהתנהלותם של חלק מהגורמים העירוניים גובלת בזלזול מחפיר בחיי אדם – לא אוכל עוד לעצור מלהגן על חיי ילדיהם".

את מכתבו חתם הרב פרקל באולטימטום נחרץ וחריף: "כמי שמחויב לחיי הילדים המיוחדים הללו, אני דורש לקבל עד היום בשעה 18:00 אישור בטיחות הנדסי בתוקף, בנוסף להתחייבות בכתב להעברה מלאה של המבנים בשכונת הר נוף כשהם משופצים עד לתאריך 25/09/18 כפי שהובטח, וכל זאת כדי להבטיח את חייהם ושלומם של הילדים היקרים לנו מכל. אם לא כן איאלץ לצערי להודיע על השבתת הלימודים עד להודעה חדשה".

תלמוד תורה בניה סכנה אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד