י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נתון מפחיד

מחצית מהנהגים הצעירים מודים שישתו וינהגו

נתונים מדאיגים נחשפים הערב בכל הקשור להרגלי הנהיגה של בני הנוער בישראל. מחציתם ישתו וינהגו, רובם יסמסו במהלך נהיגה ולא יעירו לחבר על נהיגה במהירות מופרזת. הסיכון - גבוה לנערים ולשאר עוברי הדרך

מחצית מהנהגים הצעירים מודים שישתו וינהגו
נהיגה. אילוסטרציה צילום: pixabay

מחקר חדש של עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך העלה ממצאים מדאיגים ומפחידים בנוגע לנהיגת צעירים. כמחצית מהצעירים שהשתתפו במחקר של העמותה ענו כי ינהגו גם אם הם תחת השפעת אלכוהול, כך פורסם הערב ב'רשת'.

המחקר בדק כ-50 אלף בני נוער תלמידי כיתות י"א בכל רחבי הארץ, כשמחציתם הודו שהם אינם חוששים לשתות ולנהוג, לשלוח הודעות תוך כדי נהיגה ואפילו לנהוג ללא רישיון. הבעיה הגדולה שעולה מהשטח היא שהתלמידים כלל אינם מבינים מדוע מדובר במעשים מסוכנים.

על פי הפרסום, המספרים מדברים על מעל ממחצית מהנהגים הצעירים - 53 אחוזים ליתר דיוק - שישתו וינהגו, 31 אחוזים שיחזרו הביתה ברכב הנהוג על ידי נער ששתה וקרוב ל-14 אחוזים טענו כי אלכוהול כלל לא מורגש בנהיגה ואין לו השפעה עליה.

אל הנתונים המדאיגים הללו הצרפו נתונים נוספים המעידים על כך שלמעלה מ-40 אחוזים מבני הנוער טוענים שלא בהכרח מסוכן לשלוח הודעות בשעת הנהיגה, ו-50 אחוזים נהגו לפחות פעם אחת מבלי להוציא רישיון. גם אחוזי ההערות לחבר על נהיגה במהירות מופרזת ואחוזי חגירת חגורות בטיחות במושב האחורי בקרב בני הנוער מעוררים דאגה שכן מדובר בנתונים נמוכים מאוד.

נתוני המחקר מתכתבים עם המציאות בשטח שמוכיחה שנהגים צעירים מעורבים יותר בתאונות דרכים. המספרים מוכיחים כי אין מדובר רק בחוסר ניסיון בנהיגה, אלא גם באמונות ובמעשים שמסכנים את הנהגים הצעירים ואת כל עוברי הדרכים באשר הם.

נהיגה נוער אלכוהול סכנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד