ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אחרי פירוק בקבוק בלוגה"

כתב אישום נגד צעיר חרדי שדרס למוות בן 13.5

צעיר חרדי משכונת הר נוף הואשם שנהג במהירות גבוהה כשהוא שתוי, דרס למוות את איילון שליו-אמסלם ז"ל בן ה-13.5 שהמתין לחצות. לאחר התאונה, כך על פי כתב האישום, ניסה לשבש את החקירה ולטשטש על האלכוהול בדמו • חברו הזהירו בטרם התאונה "אתה תגיע עם שלילה לכל החיים"

כתב אישום נגד צעיר חרדי שדרס למוות בן 13.5
אלי בר זכאי בבית המשפט צילום: פלאש 90

כחודש לאחר התאונה המחרידה, הוגש כתב אישום נגד צעיר חרדי מירושלים, שיצא למסע בילוי ודרס למוות ילד בן 13.5.

פרקליטות מחוז ת"א הגישה לפני זמן קצר (חמישי) כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד צעיר חרדי בן 23 מירושלים, בגין הריגתו של אילון-שלו אמסלם ז"ל, פצעית חברו, תוך כדי נהיגה בשכרות. עוד הואשם בניסיון השמדת ראיה, שיבוש הליכים והדחה בחקירה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ארז ריכטנברג והגיע לידי 'בחדרי חרדים', ביום חמישי 6.7.18, סיכמו הנאשם וחברו הלל נסעו לפתח תקווה, רכשו בקבוק וודקה "בלוגה", פחיות משקה אנרגיה וסיגריות. עם הגעתם לדירת חברם, שתה הנאשם לשוכרה לפחות כוס וחצי מהמשקה האלכוהולי שקנה קודם לכן. במהלך הבילוי, שוחח הנאשם טלפונית עם חברו ב.ב. וציין בפניו כי הוא "אחרי פירוק בקבוק בלוגה".

בתום הבילוי בפתח-תקווה, לפני הנסיעה לבית חברם ג. בגבעתיים, החבר א. שהבחין שהנאשם שתוי, סיכם עם הנאשם והלל, כי הוא ישמש להם "נהג תורן" להמשך הבילוי. הנאשם בילה בדירה בגבעתיים וזמן קצר לאחר מכן, בעודו שתוי, צעק לעבר הנוכחים "כולם פה סאחים" ודרש מחבריו, לעזוב איתו את המקום ולהמשיך למועדון בתל אביב, אולם חבריו דחו את ההצעה. הנאשם הגיב ברוגז רב ועזב את הדירה.

חברו הלל שראה את הנאשם נכנס לרכב בעודו שתוי, ניסה לשכנעו לנסוע במונית ולא לנהוג ברכב. בשיחה טלפונית שקיימו, בעוד הנאשם יושב ברכב, הזהיר הלל את הנאשם ואמר לו: "אתה לא תצא לשלוותה, אתה תגיע לשלוותה עם שלילה לכל החיים כפרה עליך". הפצרותיו לא הועילו והנאשם החל לנהוג ברכב. בהמשך, שוחח הנאשם טלפונית עם ב. וסיפר לו כי הוא בדרכו אליו למועדון ויגיע אליו בעוד 20 דקות, תוך שהנאשם אומר "אני אחרי בקבוק בלוגה אחי, אני אחרי בקבוק בלוגה לבד".

כאן מגיעה התאונה הקטלנית, כפי שהיא מתוארת בכתב האישום: סמוך לשעה 1:08, בדרכו למועדון, נהג הנאשם ברחוב ש"י עגנון בתל אביב, מכיוון מזרח לכיוון דרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש"י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור. כמו כן, הנאשם חייג באמצעות מכשיר הסלולר כדי לשוחח טלפונית עם ב. באותה העת, הגיעו לצומת אילון שלו-אמסלם ז"ל וחברו דניאל חכמי שחזרו מבילוי בנמל תל אביב ותכננו להגיע אל ביתו של חכמי הסמוך.

איילון שליו-אמסלם ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

שני הילדים, המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. דניאל עמד בסמוך לאילון שהתיישב על עמוד בטיחות המותקן על סף המדרכה הצמודה למעבר החצייה. הנאשם הנוהג ברכב, לצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא "מזגזג" ברכב מצד לצד. עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, באילון ודניאל.

כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל אילון שלו-אמסלם ז"ל למרחק של כ-26 מטרים והוא נפצע באורח אנוש. חברו דניאל חכמי הוטל ימינה, לכיוון הכביש, למרחק של 15 מטרים. אילון פונה באמבולנס מד"א לבית החולים איכילוב, שם נפטר מפצעיו. גם דניאל פונה לבית החולים כשהוא סובל משברים רבים ופציעות בכל חלקי גופו. כתוצאה מהתאונה נגרמו גם נזקים קשים לעמודי בטיחות ולעמוד תאורה במקום וכן נגרם נזק הרסני לרכב.

לאחר התאונה, הנאשם יצא מהרכב ההרוס, בעוד גופת הילד על הכביש, ופעל לשבש את החקירה כדי להסתיר מהמשטרה את אחריותו לתאונה בשל היותו שיכור. על פי כתב האישום הוא שוחח טלפונית עם הלל ואמר לו בלחש "תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים... הבן אדם פה גוסס... תבוא לפה מהר..", וכל זאת בכדי להעלים את סימני האלכוהול מגופו באמצעות שתיית מים מרובים לפני בדיקת הינשוף המשטרתית לאיתור סימני אלכוהול.

כאשר ראה שהלל לא מגיע, ביקש מפקח עיריית תל-אביב-יפו שנקלע למקום לשתות מים. הפקח נתן לו בקבוק ליטר וחצי של מים והנאשם שתה את כל תכולתו. משביקש בקבוק מים נוסף, הפקח כבר חשד שמשהו לא כשורה וסירב. בהמשך, שוחח הנאשם טלפונית עם הלל וניסה להניעו למסור הודעת שקר, באומרו "הלל, תקשיב לי שנייה. לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר תבוא לפה, פינו פה שני אנשים לבית חולים".

במהלך שהותו במקום ניסה הנאשם להקיא את תכולת קיבתו במטרה לטשטש את סימני האלכוהול מגופו. משלא הצליח, עדכן הנאשם טלפונית את הלל, שבתגובה ייעץ לו לאכול סוכריית מנטוס על מנת לטשטש את סימני האלכוהול. במהלך שהותו בזירה, משנזכר הנאשם כי כל שיחותיו במכשיר הסלולר מוקלטות באמצעות אפליקציה, מיהר ומחק את האפליקציה מתוך כוונה להעלים ראיות ולשבש את מהלך החקירה. בהמשך, הכשיל ארבע בדיקות ינשוף ונמנע מלתת דגימת אויר מספקת לצורך הבדיקה של המשטרה ואף סירב לבצע בדיקת דם לצורך איתור אלכוהול בגופו.

בבקשת המעצר כתב עו"ד ריכטנברג כי ".... מעשיו של המשיב מלמדים על המסוכנות הרבה הטמונה בו..... כאשר המשיב פעל בפזיזות ושוויון נפש לשלומם של משתמשי הדרך, נהג את כלי הרכב בשעה שהוא שיכור, במהירות שאינה הולמת את תנאי הדרך. ....  מעשי השיבוש וההדחה שביצע המשיב מיד לאחר התאונה, מקימים בעניינו גם  את עילת המעצר הקשורה לחשש מפני שיבוש מהלכי משפטי והשפעה על עדים....".

עורך הדין אורי קינן, פרקליטו של הנאשם מסר בתגובה: "הפרקליטות הגישה את כתב האישום היום. בשלב זה, כאשר ניתן להגנה לצלם את חומרי החקירה, נבקש את דחיית הדיון עד ללימוד החומר וזאת כדי להגיב באופן ענייני בבית המשפט".

זמן קצר לאחר שחרורו ממעצר, התייחס לראשונה הנהג עצמו לתאונה, ואמר "זה מקרה מאוד מצער. לבי עם המשפחה וההורים היקרים. אני מברך אותם שבעזרת השם הקדוש ברוך הוא ייתן להם כוח ושבעזרת השם לא יידעו עוד צער לעולם".

דריסה נהיגה בשכרות תאונה קטלנית כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד