י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגבאים זועמים: דרעי מנהל את 'דגל', גפני מכר אותנו בנזיד עדשים

בצל הפרסום ב'בחדרי חרדים' על 'מתווה גוטרמן': האם 'דגל התורה' בדרך לאבד מכוחה בבית שמש? אם לשפוט לפי הזעם שהופנה בכנס שהתקיים אמש, הרי שהשטח בוער • במהלך כינוס חירום לגבאי הקהילות נאמר בין היתר כי "אין צורך בגפני - שמוכר אותנו בנזיד עדשים"

הגבאים זועמים: דרעי מנהל את 'דגל', גפני מכר אותנו בנזיד עדשים

בלעדי: בצל המשא ומתן המקרטע כבר קרוב לשלושה חודשים - בהם לא הושגו הבנות ממשיות, ולאחר שרבני בית שמש שיגרו מכתב לרבני התנועה ואלו דרשו לחזור לשולחנם של גדולי ישראל - פנייה שלא נענתה עד כה - עשרות גבאי קהילות התכנסו לדיון חירום והביעו את זעמם על הנהגת 'דגל התורה'.

"אם אריה דרעי מנהל את דגל התורה" אמרו בזעם, "אז שיתמנה אחר כבוד ליושב ראש 'דגל התורה'. אין צורך בגפני - שמוכר אותנו בנזיד עדשים".

מתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי אמש התכנסו בבית שמש עשרות גבאי ונציגי כלל הקהילות בעיר, כדי למחות על ההתעלמות מרבני 'דגל התורה' בעיר.

כזכור, רבני דגל ביקשו מחברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה' הגאון רבי נתן זוכובסקי והגאון רבי יוסף אפרתי להיכנס לגדולי ישראל, להציג את צרכי בני התורה ואת שאלת ההתמודדות העצמאית לראשות העיר, אולם עד כה הרבנים טרם נכנסו להשמיע את דברם.

בפתח הכינוס הוקרא מכתבם של רבני 'דגל התורה' בבית שמש - שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים': "למרבה הצער לא נותר לנו אלא לחזור אליכם ולהודיע כי ניסיונות המו"מ שחזרו ונשנו כמה פעמים - כשלו, וצורכיהם החשובים והנחוצים של ציבור בני התורה, תושבי העיר בית שמש, נמצאים עתה בחלל ואין להם מענה ופתרון", נכתב.

לאורך הכינוס אמש נשמעו דברים קשים ביותר כנגד ההנהגה הפוליטית של 'דגל התורה'. אחד הגבאים אמר: "כל עוד לא נראה שצורכי בני התורה מוצגים בפני גדולי ישראל ע"י רבני העיר, אין אנו רואים את עצמנו מחויבים למפלגה", כאשר במהלך הכינוס עלו דיבורים על הקמת מפלגה ליטאית מקומית במקום 'דגל התורה'.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע כי נציגי הקהילות החלו במסע החתמות של מאות בני הקהילות על אולטימטום, לפיו אם המהלכים לא יתנהלו ע"פ רבני 'דגל התורה' בעיר, הם אינם רואים את עצמם מחויבים למפלגה בבחירות הקרובות.

אחד מהגבאים המוכרים בעיר הצהיר: "גפני ומקלב לא מייצגים אותנו, פנו אליהם עשרות פעמים, הם יודעים היטב את מצב העיר, ולמרות זאת הם גררו רגליים שוב ושוב עד למכירתה הסופית של העיר בית שמש לעשר שנים הקרובות לשלומי אמונים ולש"ס, לא יתכן שימשיכו לרקוד לפי החליל של אדם אחד". 

הגבאי המשיך ואמר בכאב, "אם בין כה העיר מנוהלת על פי אריה דרעי, וגפני ומקלב שפוטים שלו, אין טעם להמשך קיומה של דגל התורה בעיר בית שמש - ואפשר למנות רשמית את אריה דרעי ליושב ראש דגל התורה". האברכים ציינו, "משהו קרה שם בדגל התורה, הם הפסיקו להרים בעוז את קרנם של האברכים ובני התורה".

בנוסף, האברכים וגבאי הקהילות התייחסו ל'מתווה גוטרמן', שגם הוא נחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' - המבקש לקבוע בין היתר כי העיר בית שמש תועבר בקדנציה הבאה לידי 'שלומי אמונים' והפעם אבוטבול ישמש כנציג 'דגל'.

"מכרו את בית שמש בחינם תמורת אלעד" אמרו האברכים, והוסיפו: "מצב החינוך בעיר מחפיר, בני התורה סובלים ממצוקה קשה במוסדות החינוך, אפליה משוועת בהקצאות, ואין פוצה פה. דובר שיקבלו את תיק החינוך, במקום זה חתכו אותו לחתיכות ולא השאירו ממנו כלום".

אלימלך בינדר, מנציגי הקהילות, אמר בכנס: "לא ייתכן שמשה אבוטבול יכול להיות נציג 'דגל התורה' בבית שמש, ואילו ישראל פרוש לא יכול לשמש כנציג דגל התורה באלעד". לדבריו: "אבוטבול לא מייצג כלל את תושבי 'דגל התורה' ולא ייתכן שהוא יתמודד מטעם 'דגל התורה' לראשות העיר בית שמש".

עוד הוא הוסיף כי "לא ראינו שדרעי ואבוטבול דאגו לתושבי בית שמש בחמש שנים האחרונות, שעכשיו פתאום אבוטבול נהיה נציג "דגל התורה", אין שום עתיד לעיר בניהול הנוכחי".

הזעם לא פסח על איש וממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', נשמעו במהלך הכנס דברים קשים גם נגד יוזם הפשרה - יעקב גוטרמן, כאשר אחד מהנוכחים תהה: "ממתי יעקב גוטרמן הוא חלק אינטגרלי מ'דגל התורה' עד כדי לקבוע לערים אחרות את עתידם? שיועיל בטובו לנהל את עירו ולא ימכור את בית שמש לשלומי אמונים".

גבאי בית כנסת כינוס חירום בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד