ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
תומך בחילול השבת?

נתניהו: "לא סביר לסגור כביש במהלך השבוע"

למרות הדיווחים השונים בכלי התקשורת לפיהם, נתניהו מגבה את כץ בהחלטתו להקפיא את עבודות בניית הגשר באיילון, לעיני המצלמות הוא מבקר את ההחלטה ומשתמע מדבריו שהיה מעדיף שהעבודות תתבצענה ביום שבת קדשנו | ובינתיים, דממה במפלגות החרדיות 

נתניהו: "לא סביר לסגור כביש במהלך השבוע"
ראש הממשלה נתניהו עם כיפה צילום: מארק ישראל סאלם, פלאש 90

נתניהו לא מיישר קו עם כץ. לאחר שביטל את עבודות הגשר בכביש איילון שתוכנן להתקיים בשבתות הקרובות - ראש הממשלה מבקר את החלטתו של שר התחבורה ישראל כץ, שקיבל את ההחלטה האמיצה להקפיא את הבנייה בחצי שנה ואומר כי "זה לא סביר לסגור כביש במהלך השבוע".

קודם עלייתו לטיסה לעבר מדינת ליטא, נשאל נתניהו על דעתו אודות הקפאת הבנייה בשל חילול שבת: "אני לא חושב שזה סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן וזה גם יילקח בחשבון. אני לא חושב שתהיה הפרעה כלשהי לתנועה", השיב לעיתונאים.

על פי ההיגיון של ראש הממשלה, מוטב שייחסמו כבישים וייגרמו עומסי תנועה במהלך השבוע בגלל מצעדים ומרתונים שונים ומיותרים ולא בעבור בניית גשר, שהוא בוודאי הרבה יותר חיוני למדינה ולאזרחיה ואולי אף בגדר 'פיקוח נפש'.

לעת עתה, נשמר השקט מצידן של המפלגות החרדיות. מעניין יהיה לראות כיצד יגיבו ואם בכלל, לדבריו המקוממים של ראש הממשלה.

מוקדם יותר הבוקר, המשיך שר התחבורה ישראל כץ להשיב למתנגדיו, שתקפו אותו מאז הפרסום על הקפאת הבנייה ואמר בראיון לרשת ב' כי, "כמו שאין לסגור את נתיבי איילון באמצע השבוע, כך לא צריך לעשות את זה בשישה סופי שבוע, רק כדי לבנות גשר הולכי רגל", כץ הוסיף לטעון כי מדובר בצעד מכוון שעשה ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לקראת הבחירות המקומיות הקרובות. "המציאות בנתיבי איילון בחודשים הקרובים, היא עבודות חישמול כדי להשלים את הקו לירושלים. בעניין הגשר צריך שיקול דעת. הרכבת תשרת מאות אלפי אנשים. זה לא כמו גשר להולכי רגל".

כאמור, כץ התייחס לביקורת שנמתחה נגדו והסביר: "אני מודע לזה שיש פה מתקפה רבתית. קודם כל חולדאי, לא היה כשפוצצתי את הגשר לרכבת הקלה בתל אביב. כל מי שמותח עליי ביקורת לא עשה כלום. גם מה שגבאי מבטיח לעשות - אני עשיתי מזמן".

נתניהו שיצא לביקור המדינה התייחס גם למטרת הנסיעה ואמר קודם עלייתו למטוס, "אני הוזמנתי לפסגת המדינות הבלטיות. זו הפעם הראשונה שראש ממשלת ישראל מבקר בליטא ומוזמן לפסגה הזו. זה משקף את המעמד העולה של ישראל בעולם."

לדבריו, "אנחנו כמובן מעוניינים להדק את הקשרים הכלכליים והמדיניים עם המדינות הללו, כפי שהן מעוניינות לעשות איתנו. אני גם מעוניין לאזן את היחס הלא תמיד ידידותי של האיחוד האירופי אל מול מדינת ישראל, על מנת שנשיג יחס הוגן יותר ואמיתי יותר אל מדינת ישראל. אני עושה זאת באמצעות מגעים עם גושי מדינות בתוך האיחוד האירופי, מדינות מזרח אירופה, עכשיו עם המדינות הבלטיות וגם כמובן עם מדינות אחרות".

נתניהו הוסיף גם את ההיבט האישי בביקור ואמר, "מעבר לכך, הביקור בליטא, כמובן מזכיר לנו את היהדות המפוארת שהייתה שם על השיאים הכבירים שלה ועל התהומות של טרגדיית השואה. יש לזה גם היבט אישי, המשפחה של אבי ואמי זיכרונם לברכה באו מליטא בסוף המאה ה-19 והמאה ה-20, גם בזה אני אגע בביקור הזה".

 

ישראל כץ בנימין נתניהו עבודות בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד