י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרסום ראשון • גפני: נתניהו לא מודע למה שקורה במדינת ישראל

משבר השבת: יו"ר וועדת הכספים, חה"כ משה גפני, תוקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה נתניהו סביב משבר העבודות בשבת ומגבה את השר כץ • בשיחה סגורה אמר גפני כי נתניהו "כנראה לא כל-כך מודע למה שקורה במדינה" • צפו בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'

פרסום ראשון • גפני: נתניהו לא מודע למה שקורה במדינת ישראל
גפני ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר וועדת הכספים, חה"כ משה גפני, תוקף בחריפות את התנהלותו של ראש הממשלה סביב משבר העבודות בשבת, במהלך דברים שנשא היום (חמישי) בכנס מנהלי 'מאוחדת' הארצי, תקף גפני את דברי ראש המשלה ואמר: "הוא לא כלל כך מודע למה שקורה במדינה".

בנאומו התייחס באריכות לשיח סביב ביטול העבודות בכביש איילון ואמר: "ביטול העבודות בשבת זה לא דבר שפוגע במציאות, אנחנו יודעים שאת נתיבי איילון סוגרים ואני אומר את זה גם לראש הממשלה שלפני שעלה על המטוס הוא אמר 'אי אפשר לסגור את נתיבי איילון' ", אמר גפני ותקף בחריפות: "הוא כנראה לא כל-כך מודע למה שקורה במדינה".

לדברי גפני: "סגרו את איילון לא מזמן כשעשו מצעד, סגרו את נתיבי איילון לתחרות ספורטיבית - סגרו את נתיבי איילון - ולא רק את נתיבי איילון - גם כבישים מרכזיים אחרים בשביל לעשות פעולות ואף אחד לא דיבר מילה. וגם כאן לא חייבים להפוך את העולם כדי שיעשו את העבודה בשבת".

גפני גיבה את מעשיו של השר ישראל כץ ואמר: "אני מאוד משבח את השר ישראל כץ, אני חושב שראש הממשלה טעה במה שהוא אמר, הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב - זה לא עזר לנו. הוא לא היה צריך להתערב לא לטוב ולא לרע".

לדברי גפני, המציאות הזו שבה צריך לא להפוך את השבת במדינת ישראל ליום של חול ויום של שיפוצים כמו שאנחנו - הוא דבר שהוא מחויב במציאות ובסוף הוא גם יהיה".

גפני הוסיף ותקף גם את כלי התקשורת החרדים שעושים את עבדותם: "יש תופעה במגזר החרדי שנקראת 'עיתונאים' שהפכה להיות משהו מאוד מעניין. היות ואני לא קורא, זה לא נורא, אבל מה שאומרים לי שאמרו ככה ואמרו ככה, בין יתר הדברים שהם אומרים - שזה לא עוזר שום דבר".

גפני הוסיף לתקוף את התקשורת החרדית: "מה אתם אומרים מה אתם רוצים?! יש שינוי דרמטי בנושא של העבודות בשבת, המחאה עוזרת אם היא נעשית בתום לב, המציאות הזו שאנחנו מדברים עם שרים, מדברים עם ראש הממשלה ברקע ערכי". לדבריו: "רבים מהעבודות לא נעשות בשבת אלא נעשות ביום חול, וזאת המציאות שאני סבור שאלא שכותבים, או אומרים, או משדרים - חושבים. אנחנו לא מתפעלים מזה ואנחנו נמשיך". 

גפני הסביר גם את הרקע למשבר האחרון שהוביל - לשם שינוי בשקט וללא מחאה חרדית - והסביר כי: "לא רציתי שזה יהפוך למאבק בין דתיים לחילונים, אז העדפנו שזה יהיה במסגרת השיחות עם השרים, ואני מברך את ישראל כץ שהחליט לדחות את זה בחצי שנה - ובמשך הזמן הזה עוד נדבר מה ניתן לעשות בעניין".

הדברים שאמר גפני מעוררים הדים רבים בזירה הפוליטית. יו"ר מפלגת 'יש עתיד', חה"כ יאיר לפיד, הצטרף לביקורת של גפני על נתניהו. בציוץ שכתב בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "‏לשם שינוי גפני צודק. נתניהו כבר לא יודע מה קורה במדינה. קרה לו משהו".

הציוץ של לפיד בטוויטר. צילום מסך: טוויטר

עבודות בשבת משה גפני חילול שבת בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד