י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
'אגד' התייצבה לצדו

הכרטיסן החרים את ה'רב קו' מהנערה החרדית

כרטיסן חברת 'אגד' החרים לנערה צעירה את כרטיס ה'רב קו' בו השתמשה - בטענה שלא מדובר בכרטיס שלה על אף שהיא לא עברה על החוק • חברת 'אגד' בתגובה: "התנהגות העולה בקנה אחד עם הנוהל"

קו 418, אילוסטרציה
קו 418, אילוסטרציה

בשנים האחרונות משקיעה חברת 'אגד' מאמצים רבים בעידוד השימוש בכרטיסי ה'רב קו'. במקביל, משקיעה החברה גם בפנייה לציבור החרדי בצורה מותאמת - בקמפיינים כגון "שכוייח מוטי".

אך מקרה חמור שאירע באחד האוטובוסים הנוסעים משכונה חרדית לעיר חרדית - מעמיד בסימן שאלה את היכולת של 'אגד' להעביר את המסרים השיווקיים ליישום בשטח.

המקרה החמור, שאירע ביום שלישי האחרון באוטובוס קו 418, היוצא מהשכונה החרדית רמת בית שמש לעבר ירושלים, מציב מראה מול האמירה הכוללת של חברת 'אגד' והמציאות בשטח.

יצוין כי במקרה שלפנינו האוטובוס לא היה שייך לחברת 'אגד', אלא היא שכרה אותו על מנת להוציא את הנסיעה. באוטובוסים כאלה אין אפשרות לשלם בכניסה אלא ליד בית מאיר, שם עולה לאוטובוס פקחים - שמתקפים את כרטיסי הנוסעים.

בחורה צעירה שעלתה לאוטובוס ביקשה להשתמש בכרטיס ה'רב קו' של אביה, אולם הפקח לא הסכים לאפשר זאת ולא רק זאת, אלא הוא החרים לחלוטין את הכרטיס ואמר לבחורה שאם אביה רוצה אותו בחזרה, עליו להגיע למשרדי 'אגד' בירושלים ולהזדהות.

יש להדגיש כי השימוש בכרטיס 'רב קו' של אדם אחר מותר על פי חוק, ונהלי משרד התחבורה מאפשרים זאת כאשר מדובר בשני נוסעים שהחוזים שלהם זהים. במקרה הזה מדובר בשני אנשים בוגרים שמשתמשים בחוזה נסיעה רגיל ועל כן אין שום סיבה מוצדקת להחרים את הכרטיס.

עד לשנה שעברה נאסרה העברת 'רב קו' אישי מאדם לשני, אך לאחר שחבר הכנסת ישראל אייכלר פנה למשרד התחבורה בנושא, הודיע משרד התחבורה על הפסקת מתן דו"חות במקרים של העברה מנוסע לנוסע.

גם באתר 'אגד' נכתב כי מותר להעביר את הכרטיס מאדם לאדם. בתשובה לאחת מהשאלות הנפוצות המופיעה באתר 'אגד' נכתב: "כן, ניתן לעשות שימוש מרובה בערך צבור או בכרטיסיות לנוסע רגיל או לנוער בלבד".

דובר 'אגד', רון רטנר, מסר בתגובה לטענות כי "מתחקור המקרה עולה, כי מבקר ביצע בקרה שגרתית באוטובוס. משהגיע לנוסעת - ביקש ממנה להציג אמצעי תשלום. במענה הראשוני טענה "שאין לי". לאחר מספר שניות הוציאה מארנקה 'רב קו' עם תמונה של אדם מבוגר".

עוד נמסר כי "המבקר ביקש תעודה מזהה כדי להיווכח שהתעודה אכן שייכת לאביה. הנוסעת טענה שאין לה תעודה מזהה. המבקר הודיע לה, שהוא נאלץ לקחת את כרטיס ה'רב קו' וכי הוא יימצא בבית אגד ביום שלמחרת".

בחברה ביקשו להבהיר כי "השיח בין הנוסעת למבקר התנהל בצורה רגועה ומכבדת. כידוע החוק בישראל מחייב כל בגיר בגיל 18 לשאת עמו תעודה מזהה. לאור השתלשלות האירוע הרי ברור שאין כאן לא "שערורייה" ולא אטימות, אלא התנהלות העולה בקנה אחד עם הנוהל המחייב".

אגד אוטובוס מבקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד