י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפרשה שנמשכת כבר 13 שנים

התפתחות חריגה: קנס יומי ל'גביר המעגן'

איש עסקים חרדי אמריקאי, אשר נטען כי הוא האחראי לעיגון כלתו כבר למעלה מ-13 שנים, ישלם מידי יום קנס של אלפי שקלים עד מתן הגט, כך קבע בית הדין הרבני | הסיפור המלא

התפתחות חריגה: קנס יומי ל'גביר המעגן'
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

התפתחות בפרשת 'הגביר המעגן': לאחר עתירה נוספת שהגיש הסב לביטול צו איסור היציאה מהארץ, פסק בית הדין הרבני בתל אביב כי לא רק שההגבלות לא יבוטלו, אלא שעל הסב יוטל קנס של 5,000 ש"ח בכל יום בו הוא מעכב את מתן הגט לכלתו. בנוסף הוטלו על הסב הוצאות משפט בסך 50 אלף ש"ח, ועל עורכי דינו הוצאות משפט בסך עשרת אלפים ש"ח כל אחד.

כפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' הסב המעגן הינו איש עסקים חרדי אמריקאי, אשר נטען כי הוא האחראי לעיגון כלתו כבר למעלה מ-13 שנים.

מספר שנים לאחר שבנו התחתן, לקתה האשה באירוע מוחי. בעקבות מצבה הבריאותי הירוד, נטש אותה בעלה, הותיר אותה לבדה עם שני ילדיה הקטנים וברח לארצות הברית. מאז הבעל עובד בעסקיו של האב "הגביר המעגן", ממומן על ידו, כאשר האב, כך נטען, הוא האחראי המרכזי לסירובו של הבעל לתת את הגט.

בשנה שעברה בג"צ דחה את עתירתו של האב לבטל את צו איסור היציאה מהארץ ואת עונש המאסר למשך 30 יום שבית הדין הרבני גזר עליו, כאשר הגיעו הוא ואשתו לארץ לביקור. מאז האב ואשתו עדיין בארץ ומתנהלים דיונים רבים בתיק.

בסיבוב הדיונים הנוכחי האב ניסה שוב להוכיח כי אינו עומד מאחורי העיגון הנוראי, וכי הבן הוא אישיות עצמאית אשר עושה ככל העולה על רוחה. גם לאחר שמיעת העדויות שהביא האב, שכללו שמות של אנשים רבי מעלה, התרשם בית הדין כי הוא עדיין עומד מאחורי עיגונה של כלתו.

עורכת הדין והטוענת הרבנית אסנת שרון, מארגון יד לאישה מבית אור תורה סטון, המייצגת את העגונה, אמרה: "בית הדין והעומד בראשו הרב שטסמן, הוכיחו שוב כי שחרור עגונה היא מטרה נעלה, ובכוחם להפעיל לחץ בכל דרך חוקית אפשרית על כל מי שגורם לעיגונה של אישה, ובהם לא רק הבעל עצמו, אלא כל המסייעים בידו. את החומרה בה רואה בית הדין את מעשי האב אנו רואים בהוצאות המשפט הכבדות הן לאב, והן לבאי כוחו. אני וכל צוות יד לאשה המסייע לה בהליך המשפטי הארוך והמתיש, מקוות כי פסק הדין יסיט את האב מדרך הלוחמנות המיו חצנת אשר נקט בה עד עתה, ויוביל אותו לדרך פרודוקטיבית ולסידור הגט המיוחל".

מארגון 'יד לאישה' מבית אור תורה סטון, המייצג את העגונה, הוסיפו כי: "גם לפי בית הדין הרבני זהו אחד ממקרי העיגון הקשים עמם מתמודדת המערכת כיום. אנו מאמינות כי הפסק של בית הדין יביא איתו בשורה אמיתית לקראת ראש השנה ולשנה של חופש אמיתי".

בני משפחתו של הסב מסרו כי "למרבה הצער, נראה כי בית הדין הרבני החליט להמשיך להחזיק באב הישיש והחולה כבן ערובה בהליך הגירושין של בנו, וזאת גם לאחר שאושפז באחרונה בבית החולים בסכנת חיים של ממש, כשהוא מורדם ומונשם במשך שבועות".

"האב הביע שאט נפש מסרבנות בנו, ואף הציג בפני בית הדין עדויות חד משמעיות רבות, כגון עדותו של חתן פרס ישראל הרב יצחק גרוסמן, לפיהן לאב אין כל שליטה על בנו הסורר, אשר ממילא עזב את החסידות ואינו הולך בדרכיו".

"בית הדין בחר להתעלם משלל העדויות שהציג האב, על אף שלא הוצגה ולו ראיה אחת כנגדו, ואף ביקש לפגוע בזכותו החוקתית הבסיסית לייצוג, כאשר הטיל הוצאות אישיות בלתי סבירות על באי כוחו, במטרה להרתיעם".

עוד נמסר: "אנו בוודאי נערער על ההחלטה השגויה בפני בית הדין הרבני הגדול, ואין לנו כל ספק כי החלטה זו תבוטל במהרה".

הגביר המעגן בית הדין הרבני קנס סרבן גט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד