כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
השרים ממשיכים להתכתש

ליברמן מגיב לבנט: מי שהעוצמה בידיו מדבר ברוגע

לאחר ימים של התכתשויות בנושא בינו לבין שר החינוך, הכריז היום שר הביטחון כי איננו מעורב בהסדרה כלשהי מול חמאס ואיננו מאמין במהלך מסוג זה

ליברמן מגיב לבנט: מי שהעוצמה בידיו מדבר ברוגע
ליברמן עם ראשי הרשויות צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן, נפגש היום (שישי) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה בקיבוץ כיסופים, והכריז בפניהם: "אני לא מעורב בכל נושא ההסדרה (מול חמאס. א.ש.). לא מאמין בהסדרה. ההסדרה היחידה היא המציאות בשטח. מה שראינו בימים האחרונים שחמאס שולט באופן מוחלט לגבי כל מה שקורה פה וכל הסיפורים, מחאה ספונטנית, התושבים והכל בשליטה המחולטת של חמאס".

ליברמן הוסיף: "אני מנסה לקבע את המשוואה הזאת, בין שקט ביטחוני לכלכלה. יש טרור אין כלכלה, אין טרור אז תהיה כלכלה, זו חייבת להיות זיקה ישירה וזה המסר החשוב שאנחנו מנסים להעביר לתושבי עזה, לעזתי הממוצע, שדואג למקום פרנסה וחושב איך להאכיל את משפחתו".

כאשר נשאל: "אמרת שאתה לא מעורב בהסדרה, כלומר כל מה שהשר נפתלי בנט תוקף אותך", השיב השר: "כל הסיפורים בתקשורת והדיבורים וההאשמות, אני למדתי בזמנו מאריק שרון דבר אחד חשוב, כשאתה חזק והעוצמה בידיים שלך, תדבר ברוגע תדבר בשקט. וכשצריך לתת מכה, תן את המכה הכי חזקה והכי כואבת. ואני מדבר על התקופה לפני חומת מגן".

לדבריו: "גם במקרה הזה קודם כל אנחנו רוצים להשיג שקט ביטחוני. אם נחליט שאין ברירה וצריך להוביל מהלך צבאי, נעשה את מה שצריך לעשות. אנחנו נקבע את העיתוי. ואנחנו נקבע את התנאים".

האם לא נכון להתייחס אחרת לחמאס, נשאל שר הביטחון, וטען בתגובה: "זה ארגון טרור שהמטרה העיקרית שלו היא השמדת מדינת ישראל. לכן אני לא חושב שיש לנו על מה לדבר עם חמאס. הדבר היחידי שאנחנו מדברים דרך המצרים ודרך האחרים וגם את זה הם מבינים, לא תהיה שום התקדמות ושום הסדרים חדשים מעבר למאבקים ומרחב הדיג עד לפתרון בסוגיית שבויים ונעדרים".

"קודם כל אנחנו צריכים להביא את חמאס להכרה שאם הם רוצים להתקדם לאיזשהו מקום, הדבר הראשון זה שבויים ונעדרים. אבל חמאס החמאס זה ארגון טרור, כל עוד הוא לא ויתר על הרעיון המרכזי שלו- השמדת מדינת ישראל, כל עוד הוא לא ויתר על ההתעצמות ועל ההתנהלות הבלתי סבירה בעליל, גם אותם תקציבים מעטים שהם משיגים הכל מושקע במנהרות וביצור רקטות", אמר.

"וכל הנושא של הטיפול במים ובחינוך ובבריאות הם משאירים לקהילה הבינלאומית ולאחרים. זה לא משהו שאנחנו נקבל לכן אנחנו מעשה כל מה שצריך בהתאם אינטרס ביטחוני ישראלי וזה שקט ביטחוני בעוטף עזה. כל השאר יחכה."

בתגובה לדברי שר הביטחון, אמר שר החינוך, נפתלי בנט: "טוב ששר הביטחון הצטרף לתפיסתנו ומבין עכשיו שאסור לאפשר לחמאס להתנהל מולנו בסחטנות. חיוני כעת למנוע מחמאס להתחמש מחדש ברבבות רקטות כדי שלא נמצא את עצמנו עם חיזבאללה 2 על גבול עזה".

אביגדור ליברמן נפתלי בנט עוטף עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד