ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סוער בטוויטר

עיתונאית הארץ החמיאה לנתניהו וחטפה

עיתונאים ואנשי תקשורת נחלצו להגן על העיתונאית נועה לנדאו שיצאה לטייל בשבת בגטו וילנא, פגשה את ראש הממשלה ורעייתו מצטלמים עם מקומיים, פרסמה את התמונה והותקפה על ידי צייצני טוויטר

עיתונאית הארץ החמיאה לנתניהו וחטפה
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ציוץ שפרסמה אמש כתבת עיתון 'הארץ', נועה לנדאו, המסקרת את ביקורם של בני הזוג נתניהו בליטא, תיאר כיצד יצאו בני הזוג להכיר את העיר וילנא בלוויית סוללת מאבטחים ישראלים וליטאים וכיצד נענו לבקשות האזרחים הליטאים שזיהו אותם והצטלמו עימם.

בתגובה לציוץ ספגה לנדאו ביקורת קשה ממגיבים ששאלו מה הערך העיתונאי של דיווח שכזה ומה אפשר ללמוד ממנו. "אז הסיפור הוא שביבי מלך ליטא? מה הערך העיתונאי של הדיווח הזה?", שאלה אחת המגיבות, כשאחר שאל אם היא הפכה להיות מרגלת ומגיב נוסף טען שלא מדובר בעבודה עיתונאית אלא בעבודת יח"צ.

להגנתה של לנדאו נחלצו עיתונאים שונים שטענו כי למרות שלא מדובר בכתבה, עדיין מדובר בדיווח חדשותי. העיתונאי אסף ליברמן כתב בתגובה: ‏"בתגובות לצילום של נעה יש אשכרה כאלה שכועסים עליה כי היא מוציאה את ראש הממשלה אנושי. פשע נוסף: לא השליכה על נתניהו אבן ונמלטה".

גם הבלוגרית והעיתונאית טל שניידר הגיבה בחריפות נגד התוקפים: "‏מתקשה להבין מדוע צייצנים מתוסכלים מכך שנעה לנדאו משוטטת אחרי שובלו של רה"מ. כתב/ת טובה מסתובבת במקומות ולומדת מהעולם, מהרחוב, מאנשים. דרך ראויה להעביר את השבת. לא כל תמונה וציוץ הופכים לידיעה בעיתון אבל הרווח (עבורה) לטווח רחוק כביר. הייתי עושה אותו הדבר אם הייתי בליטא".

לנדאו עצמה לא נשארה חייבת והגיבה ללא מעט שואלים. היא הוסיפה ופרסמה תגובה כוללת בה אמרה שעיתונאות זה דיווח האמת ולא רק מה שבלו"ז הרשמי: ‏"אותי לימדו שעיתונות זה גם לנסות, עד כמה שאפשר, לעקוב אחרי מה שמתרחש מחוץ ללו״ז הרשמי ולדווח את האמת כפי שראיתי אותה", אמרה.

"ככה הסברתי גם למאבטחים שהוטרדו מהמעקב. אבל מה לעשות שהשניים בסך הכל יצאו לטיול רגלי בגטו וילנה והצטלמו עם כל מי שרצה? נקווה לתפוס נסיך סעודי בפעם הבאה".

ראש הממשלה וילנה ליטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד