י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ראו הוזהרתם!

"אל תתפתו": מתחזים ומציעים לכם הטבות

חברות ישראליות עומדות בימים האחרונים בפני מתקפת 'פישינג' שמנסה לגנוב פרטים של לקוחות ולגרום להורדת וירוסים למכשירי הטלפון. החברות מזהירות: "אל תתפתו להונאה"

"אל תתפתו": מתחזים ומציעים לכם הטבות
אילוסטרציה צילום: pixabay

בימים האחרונים עוברות חברות ישראליות שונות מתקפות פישינג (התחזות). הראשונה לסבול הייתה שופרסל, שהודעה שרצה בווצאפ הבטיחה כי הרשת מחלקת תווי קניה בסכומים גבוהים ובחינם. השנייה הייתה חברת הסלולר "פלאפון", שלקוחותיה קיבלו הודעה על סיום חבילת הגלישה שלהם והזמנה לרכישת תוספת לחבילה במחיר מצחיק. גם לקוחות סלקום קיבלו הודעה דומה.

כל ההודעות הללו הובילו ללינק שבו התבקשו מקבלי ההודעה להכניס את פרטיהם וכך הצליחו מפיציהן לאסוף פרטים על אנשים ולכניס וירוסים אל מכשירים סלולרים.

'שופרסל' הגיבה באופן מיידי ואמרה כי "מדובר בתרמית שאינה קשורה לשופרסל בשום צורה". גם 'פלאפון' הוציאה מיד הבהרה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה "בימים האחרונים אנו עדים לנסיונות הונאה (phishing) במטרה להשיג פרטי כרטיסי אשראי על ידי התחזות לחברות סלולר. הנסיונות נעשים באמצעות שליחת הודעת טקסט או מייל בו נטען שחבילת הסלולר הסתיימה וכי ניתן לחדש את המסלול בעלות של 2.5 שקלים בכניסה ללינק". פלאפון הוסיפה אזהרה ללקוחות וכתבה: "במידה וקיבלתם פנייה כזאת - אין להיכנס ללינק המצורף ובוודאי לא להכניס פרטי כרטיס אשראי".

הבוקר כאמור היה זה תורם של לקוחות 'סלקום' לסבול ממתקפת הפישינג וגם סלקום הזדרזה להוציא הודעה ולהבהיר "עם זיהוי הפישינג, סלקום חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות. מאז תחילת מתקפת הפישינג וגם הבוקר, החברה שלחה ללקוחותיה מסרון אזהרה וממליצה לפנות לחברת האשראי".

כדי לוודא מי עומד מאחורי המתקפה, הודיעה חברת סלקום כי תגיש תלונה במשטרה.

פישינג שופרסל סלקום פלאפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד