י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דרמה חסרת-תקדים במודיעין עילית

מרד פנימי ב'דגל' נגד גפני: ראש העיר התפצל

דרמה חסרת תקדים בסיעה הליטאית: ראש העיר מודיעין עילית מטעם 'דגל התורה', יעקב גוטרמן, סירב לציית לדרישותיו התקיפות של יו"ר הסיעה הארצית משה גפני שנחשפו לראשונה ב'בחדרי' והזדהה כסיעה עצמאית. פיצול נרשם גם בסיעת 'בני תורה' של הפלג הירושלמי - בעוד החסידים שמרו על אחדות מרשימה

גפני וגוטרמן בימים יפים יותר. צילום: משה גולדשטיין
גפני וגוטרמן בימים יפים יותר. צילום: משה גולדשטיין

מרד פנימי ב'דגל התורה': בישיבת ההזדהות שנערכה הערב במועצת מודיעין עילית לקראת הבחירות המקומיות נרשם פיצול בסיעה הליטאית, כאשר חרף דרישתם של יו"ר המפלגה משה גפני ובא-כוח הסיעה משה שיפמן, התפצל ראש העיר יעקב גוטרמן מ'דגל' הארצית והזדהה עצמאית. 

גוטרמן, המכהן כיו"ר 'דגל התורה' במודיעין עילית וכראש העיר מטעמה מזה שנים רבות, דחה את דרישת גפני, שפורסמה לראשונה ב'בחדרי' מכל נציגי הסיעה בארץ להזדהות עם הסיעה הארצית ולהגדיר אותו ואת שיפמן כבאי כוח, הודיע על הקמת סיעה עצמאית. זאת, על רקע משבר עמוק ביחסי גוטרמן-גפני.

בישיבת המועצה שהתקיימה הערב הודיע יעקב גוטרמן על הקמת סיעה נפרדת כסיעה מקומית של 'דגל התורה', כאשר הוא עצמו משמש כבא כוחה וחבר המועצה משה מוטרפרל כמלא מקומו.

פילוג נוסף נרשם בסיעה, כאשר חברי המועצה נחום גיטלר ואליהו אוחיון הזדהו יחד עם גוטרמן כסיעה עצמאית, בעוד יאיר יפה ומרדכי גולדברג הזדהו כ'דגל' הארצית עם משה גפני, בעוד חברי המועצה אברהם וויס ואבינועם שיפמן הזדהו בשם סיעה עצמאית נוספת שהקימו כדגל התורה ברכפלד. הדרמה נמשכה כאשר חבר המועצה יעקב ולנשטיין פתח גם הוא סיעה עצמאית וישלוט בתקציב בעצמו.  

ישיבת המועצה סיפקה דרמות גם בסיעה נוספת 'בני תורה' - זך של הפלג הירושלמי. חבר המועצה שמוליק אלישיב הזדהה בשם עם סיעת 'בני תורה', בעוד חבר המועצה יהודה שם טוב התפצל ממנה והזדהה עם 'איגוד בני תורה ספרדים'.

מנגד, רשימת 'אגודת ישראל' הפגינה אחדות, כאשר כל חברי המועצה מטעמה: טוביה פריינד, נחמן ניימן, צבי גליק וחיים מאיר ויזל התאחדו סביב האות ג'. כבא הכוח הוגש יו"ר 'שלומי אמונים' מאיר פרוש, וכמ"מ יוסף זילברמן. 

הקרב בין גוטרמן לגפני עלה שוב לכותרות לאחרונה לאחר שבשבוע שעבר חשף 'בחדרי חרדים' כי גוטרמן יוזם פשרה בין 'דגל התורה' ל'שלומי אמונים', סביב הקרב על ראשות העיר אלעד כאשר הפגישות תואמו בניגוד לעמדת גפני

יעקב גוטרמן משה גפני הזדהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד