י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זעם חוצה מפלגות

המהלך של הח"כים הערבים להביך את ישראל

הח"כים הערבים יוזמים גינוי באו"ם לחוק הלאום. שגרירי ישראל וארה"ב משלבים ידיים במטרה למנוע את החרפה. ובינתיים יו"ר הכנסת שעודכן בנעשה מגנה בתוקף את הח"כים הערביים ואומר כי "מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי" | גם השמאל מצטרף לגינויים | הערבים לא מתנצלים: "התרענו לפני חקיקת החוק שנאבק בו"

המהלך של הח"כים הערבים להביך את ישראל
פלאש 90

חברי הכנסת הערביים מ'הרשימה המשותפת' מתכננים מהלך באו"ם נגד חוק הלאום וישראל, מהלך שכרגע עושה רושם שגם מתקרב לכדי הצלחה. כך פרסם הערב לראשונה, הכתב המדיני ירון אברהם בחברת 'החדשות'.
 
על פי הפרסום של אברהם, מספר חברי כנסת מ'הרשימה המשותפת', לצד השגריר הפלסטיני, ריאד מנסור, ובכירים פלסטינים נוספים, מנסים להוביל להצעת גינוי שתביך את ישראל בחודש הבא - רגע לפני פתיחת העצרת הכללית והגעת כל המנהיגים לניו יורק, כולל ראש הממשלה נתניהו.
 
בימים האחרונים דיפלומטים ישראליים עודכנו שחברי כנסת מ'הרשימה המשותפת' נפגשו עם בכירים באו"ם, ביניהם רוזמרי דיקרלו, תת מזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים. הח"כים הציגו את חוק הלאום ואמרו: "החוק הזה מזכיר את חוקי האפרטהייד ועליכם לפעול נגדו, זו לא חקיקה רגילה, יש לכם אמנות שאמורות להגן על מיעוטים בדיוק מפני חקיקה כזאת -  וכל זה במטרה לגבש רוב ליוזמה לגינוי ישראל באו"ם".

בכירים באו"ם עדכנו את שגריר ישראל דני דנון, וביקשו את התייחסותו כנציג ישראל. כמובן ששגרירי ישראל וארה"ב, דני דנון וניקי היילי, מנסים לחסום את היוזמה הזאת. הערב כבר פונה דנון ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וטוען: "הח"כים הערבים חותרים נגד מדינת ישראל, באופן ציני הם משתפים פעולה עם הנציגות הפלסטינית במטרה להכפיש את ישראל".

גורם ישראלי מעריך שהצעה כזאת אכן תבוא עוד בספטמבר הקרוב לכדי דיון והצבעה.

יו"ר הכנסת אדלשטיין הגיב לפני זמן קצר בזעם - בחשבון הטוויטר שלו: "‫שוב ח"כים בכנסת ישראל חותרים תחת המדינה. חברי הכנסת מהרשימה המשותפת שמקבלים משכורת מהמדינה וזוכים לכל הכלים הפרלמנטריים, עוד מעיזים להכפיש את שמנו בעולם. מי שמשתף פעולה עם הרשות הפלסטינית נגד ישראל צריך לשאול עצמו אם מקומו בפרלמנט הפלסטיני או הישראלי".

גם בשמאל לא אוהבים את המהלך. יו"ר האופוזיציה חברת הכנסת ציפי לבני, מגיבה גם היא בחריפות לפרסום ב'חדשות' ועל הדרך גם מבהירה את התנגדותה לחוק הלאום: "נתייצב נגד הנסיון של החכי"ם הערבים לפעול נגד ישראל ולגנות אותה באו"ם ונאבק בתוך ישראל לשמור עליה כמדינה יהודית ודמוקרטית. נמשיך להתנגד נחרצות למי שיבקש לפגוע בקיום של ישראל כמדינת העם היהודי או בקיומה כדמוקרטיה. חוק יסוד מגילת העצמאות שנביא להצבעה יחזיר את ישראל לעצמה".

יו"ר 'המחנה הציוני אבי גבאי, תוקף את הערבים ובנשימה אחת גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בימים אלה בליטא; "הח"כים של הרשימה המשותפת ממשיכים להשמיץ את המדינה שלנו בכל מקום. נמשיך להילחם בתופעה הזאת", גבאי הוסיף ועקץ את נתניהו, "האחרון שיכול לקטר עליהם הוא נתניהו, שלחץ בחום את ידו של ערפאת, שיחרר 1,000 מחבלי חמאס, הפסיד לחמאס בצוק איתן, הביא את סלאח ערורי לטיול בעזה והסתיר מהרמטכ"ל את העובדה שהוא ובן הדוד שמרון נתנו אישור לגרמניה לשדרג צוללות מצריות".

חה"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת), הגיבה לפרסום ב'חדשות' ואמרה כי "דני דנון הופתע לגלות שאיננו מהססים לקרוא לילד בשמו: חוק הלאום הוא חוק אפרטהייד. כנראה שהשגריר לא ממש מעודכן ולא עוקב אחרי המתרחש מעל במת הכנסת. אמרנו בקול רם שחוק זה מזכיר משטרים חשוכים ורודנים, כחוק יסוד שמעגן את האפליה ואת ההפרדה הגזעית. התרענו לפני חקיקת החוק שנאבק בו; בכנסת, בבג"צ, ברחובות וגם בפני הקהילה הבינלאומית. זוהי לא זכותנו בלבד, אלא חובתנו המוסרית, האידיאלוגית והלאומית אל מול הגזענות והאפליה שחוק זה ממסד ונותן לה חותמת רשמית".

תומא-סלימאן הגיבה גם לקריאות של ח"כים מהקואליצייה להטיל סנקציות על חברי המשותפת: "קו ישיר מחבר בין חוק הלאום שמוציא את ציבור שלם של חמישית מאזרחי המדינה ממעגל האזרחות השווה, לבין ניסיונות ההשתקה וההפחדה בסנקציות פרלמנטאריות על מנהיגי אותו ציבור. את הלגיטימציה שלנו אנחנו מקבלים מאלה שבחרו בנו, להם אנחנו מהווים קול, בארץ ובחו"ל. הפנייה למוסדות הבינלאומיים נעשתה מתוך אמונה שחוק זה אינו עניין פנים-ישראלי, אלא יש לו השלכות רחבות היקף לא רק על אזרחי המדינה אלא גם על העם הפלסטיני שנמצא תחת כיבוש מזה 51 שנים. חוק הלאום מנשל את העם הפלסטיני מזכותו להגדרה עצמית ומטרפד כל ניסיון להגיע להסדר מדיני. על הפרות אלו לחוק ולהסכמות הבינלאומיות, ישראל חייבת תשובות גם לקהילה הבינלאומית."

הרשימה המשותפת חוק הלאום יולי אדלשטיין דני דנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד