ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הזקנים התרגשו

בחיי אביו: הרב הצעיר הוכתר במושב החרדי

המושב הדרומי החרדי לבש חג עת הוכתר הרב הצעיר של המושב, בנו של המרא דאתרא שיאריך ימים על ממלכתו | 'בחדרי חרדים' עם תיעוד וסיקור מהמאורע שריגש גם את זקני המושב  

הרב החדש במעמד ההכתרה. צילום: יעקב לדרמן
הרב החדש במעמד ההכתרה. צילום: יעקב לדרמן צילום: יעקב לדרמן

במעמד מרשים הוכתר רבו החדש של מושב בית חלקיה הגאון רבי דוד הלוי פולק, שישמש כרב הצעיר של המושב החרדי הדרומי, כבנו וממשיכו של אביו המרא דאתרא הגאון רבי שלמה הלוי פולק מגדולי וותיקי רבני הקהילות בארץ. 

במעמד הגיע להשתתף ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, שבירך את תלמידו הרב הצעיר לרגל הכתרתו. לאחר מכן יצאו ההמונים בתהלוכה מבית הכנסת המרכזי 'אהל יוסף' במושב בליווי חופה ותזמורת עם הרב הנכנס, לעבר אולם במושב, יחד עם ילדי הישוב כשדגלים בידיהם.

באולם השמחות סביב שולחנות ערוכים, הוכתר הרב הצעיר על ידי אביו במעמד רבנים גדולי תורה ומורי הוראה, ראשי ישיבות ואישי ציבור. במעמד השתתפו הרב הראשי הגר"ד לאו, הגר"י  אפרתי, הגרש"א שטרן גאב"ד זכרון מאיר, הגרש"ז אולמן גאב"ד מודיעין עילית, הגרד"ש זולדן דומ"צ חסידי סערט ויזניץ בחיפה, ראשי ישיבת 'שערי שמועות' השוכנת בבית חלקיה, האדמו"ר מספינקא, הגרח"א קופמן יו"ר ועד הישיבות, רבני קהילות חשובות מרחבי הארץ, וידידיו של רבה הוותיק של קהילת בית חלקיה. 

את סעודת המצוה פתח בדברי תורה הרב הראשי לישראל. לאחמ"כ נשא ראש מועצת נחל שורק אלי אסקוזידו, שהביא את ברכת תושבי המועצה לרב הנכנס. בקשב רב נשמע משאו של ראש ישיבת 'שערי שמועות' הגאון רבי אריה שפירא, שנשא דברים בשבחם של הרב המרא דאתרא והרב הצעיר.

רגעים מרגשים במיוחד נרשמו עת עמד הרב הוותיק לברך ולהכתיר את בנו, כאשר מאות הנוכחים פצחו בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף", לכבודו ולכבוד בנו הנכנס לכהונתו. כל תושבי המושב, אנשים נשים וטף, וותיקים ותושבים לשעבר, תלמידי הישיבות שבמושב ואורחים רבים באו לאירוע ההיסטורי כשבמהלכו התעטף הרב החדש בטלית ובירך 'שהחיינו'. האירוע ננעל לאחר המשא המרכזי והנרגש של הרב הצעיר, בו עמד על חשיבות השמירה על חינוך הילדים.

 

בית חלקיה הרב פולק הכתרה הרב הצעיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד