י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חשיפת 'בחדרי' > תמונת מצב

"מתווה גוטרמן" קורם עור וגידים • המכשולים בדרך לאישור הסופי

המתווה המפתיע, רצוף הדילים בין הסיעות החרדיות באשר לערים שבמחלוקת, אשר נחשף ב'בחדרי' מתקדם, אך עדיין ישנם אי אלו פרטים המעכבים | 'בחדרי' עושה סדר ומציג את תמונת המצב, המכשולים והמהמורות בדרך לחתימת ההסכם שאולי יביא שקט למשך השנים הבאות 

"מתווה גוטרמן" קורם עור וגידים • המכשולים בדרך לאישור הסופי
משה אבוטבול, יעקב גוטרמן ומאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חשיפת 'בחדרי חרדים' שהובילה לסערה של ממש בערים אלעד ובית שמש, קורמת עור וגידים בימים האחרונים, כאשר עדיין ישנם מספר מכשולים בדרך לחתימה הסופית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הנושאים שנותרו פתוחים הם דווקא בעיר בית שמש, שם מבקשים ב'דגל' לפנות את התפקידים על פי הסיכום שייחתם מחדש, ולאחר שאבוטבול יכהן כנציג 'דגל' בראשות העיר, יאלצו בכירי המפלגה לפנות את תפקיד הסגן בשכר לטובת נציגי שלומי אמונים.

לצורך כך, מנסים ב'דגל' להעביר לידם את תפקיד הסגן של סיעת 'הליכוד', בכך שיוכלו להחזיק בתפקיד בכיר אחד, דבר המצריך אישור של ראש העיר משה אבוטבול.

בנוסף, תפקיד נוסף התולה, עומד וממתין להכרעה בעיר אלעד, הוא 'מנהל רשת הגנים', שע"פ רוטציה אמור לעבור בינואר הקרוב לידי שלומי אמונים, אלא שההערכה היא, שבאם יוחלט לבסוף שאלעד תישאר בידי 'שלומי אמונים', הרי שיוותרו ל'דגל' על התפקיד לקדנציה הזו ויקבלו את התפקיד לאחר מכן לעשר שנים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי גם בעיר בית שמש ממתינים עדיין להתחייבות של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, לגבי ההסכם הקואליציוני בין 'דגל' לראש העיר משה אבוטבול, כאשר בראש הדברים עומדת התחייבות, לפיה אבוטבול לא יתמודד לקדנציה נוספת.

גם בהמשך ל"מתווה גוטרמן" דורשים הצדדים כי 'שלומי אמונים' יקבלו את הראשות בבית שמש לקדנציה הבאה בתמיכת 'דגל', כאשר אבוטבול לא יתמודד שוב לראשות.

בנוסף, דורשים ב'דגל' התחייבות מהשר דרעי, למנות רב אשכנזי לבית שמש, בהליך בחירות מאוחד עם רב ספרדי, כאשר עיקר הדרישה היא ההליך המאוחד ולא התחייבות לעתיד לבוא, שמסרבים לקבל ב'דגל התורה'.

לאחר שראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, שהוכיח בעלות אמש במהלך ישיבת המועצה המתוחה, צפוי לגבש בימים הקרובים סיכומים בתוך המפלגה ולשוב עם מסמך הבנות לידי 'שלומי אמונים', לקראת הפגישה המכרעת בין חברי הכנסת גפני, מקלב ואשר עם סגן השר מאיר פרוש.

כך או כך, בעקבות הדיונים הפנימיים ובצל מחאת הגבאים שנחשפה ב'בחדרי', הדורשים מבכירי התנועה שלא למכור את צרכי העיר לטובת דיל ארצי - ייפגשו היום (שני) חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר עם נציגי 'דגל' בבית שמש שמוליק גרינברג, משה מונטג וישראל סיילברשטיין בכדי לנסות לגבש סיכומים.

מסיעת ש"ס נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי "המו"מ המוניציפאלי מתנהל בחדרי ישיבות מול הגורמים האחראים ולא בהודעות לתקשורת".

יעקב גוטרמן דגל התורה שלומי אמונים בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד