ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הדקירה בישיבה במודיעין עילית

הוארך מעצר בחור הישיבה הדוקר, נשלח להסתכלות

בדיון ראשון שהתקיים הבוקר בעניינו של הבחור החשוד בדקירת חברו אתמול בשיבה, הוארך מעצרו וביהמ"ש שלח אותו לבדיקה פסיכיאטרית שתתבצע עוד היום | פרקליטו ל'בחדרי': "קיימות אינדיקציות למצב נפשי קשה ביותר"

הוארך מעצר בחור הישיבה הדוקר, נשלח להסתכלות
חרדי מובא לבית משפט, אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדקירה בישיבה במודיעין עילית: מעצרו של תלמיד הישיבה בן ה-17, החשוד בדקירת חברו, הוארך בארבעה ימים.

קטין, תלמיד ישיבת "כנסת הגדולה" במודיעין עילית החשוד כי דקר את חברו לספסל הלימודים, הובא לבית משפט השלום בירושלים. המשטרה, ביקשה תחילה להאריך את מעצרו עד ליום ראשון, אולם בסיכום שהגיעו עם פרקליטו עו"ד בן מעוז, מעצרו הוארך עד ליום חמישי, עד אז יישלח להסתכלות פסיכיאטרית.

החשוד, כך לדברי פרקליטו, ללא רקע נפשי קודם, אולם "הוא במצב פסיכיאטרי קשה". גם במשטרה אמרו הבוקר ל'בחדרי חרדים' כי החשוד אינו מוכר למערכת בריאות הנפש. בניגוד לדיווחים שונים, לדברי פרקליטו לא היה סכסוך שקדם לדקירה.

היות ומדובר בקטין כך שהדיון נערך בדלתיים סגורות, לא ניתן לפרט את ההליך המשפטי, אולם לדברי עו"ד בן מעוז, "קיימות אינדיקציות למצב נפשי קשה ביותר". במשטרה ייחסו לחשוד עבירת של "ניסיון רצח" בעקבות המעשה החמור שהביא לפציעת חברו.

בחקירתו, כפי שדיווחנו אמש, החשוד שתק ולא שיתף פעולה עם חוקריו. "הוא לא זוכר שום דבר מהאירוע ומכחיש כל קשר" אמר פרקליטו. במהלך ימי מעצרו, החשוד יישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

עו"ד בן מעוז

כזכור, אתמול (ראשון) בשעות הצהריים נדקר תלמיד ישיבת 'כנסת הגדולה', הממוקמת ברחוב חפץ חיים במודיעין עילית, צוותי הרפואה שחשו למקום איתרו את הפצוע שרוע על המדרגות כשהוא בהכרה. הוא פונה במהירות לבית החולים תל השומר, כשמצבו מוגדר קשה ולא יציב. לאחר טיפול ראשוני בחדר הטראומה ואבחון מחדש, מצבו הוגדר בינוני.

חוקרי המשטרה שהגיעו לישיבה, פתחו בסריקות אחר החשוד בדקירה שנמלט. לאחר זמן מה הוא אותר בחדרו בפנימייה, שנמצא בקומה מינוס. הוא נעצר ונחקר, אולם כאמור זה שמר על זכות השתיקה ולא שיתף פעולה.

בשיחה שנשא ראש הישיבה הגאון רבי יצחק זאב זקס - לאחר המקרה המטלטל ופורסמה מוקדם יותר הערב לראשונה ב'בחדרי חרדים', הוא אמר כי "קרה פה מקרה מצער, וצריך להתייחס לכך באופן אישי, וגם באופן ציבורי - כי זה נעשה בציבור".

"כפי שהיה בעגלה ערופה, שידינו לא שפכו את הדם הזה. זה לא נעשה באשמתנו אבל צריך כפרה על זה", הוסיף ראש הישיבה בשיחתו.

בשביל לתקן צריך לעשות שני דברים לקבל תענית ציבור מחר וללמוד הלכות של בין אדם לחברו עד ראש השנה", הכריז הגרי"ז בפני התלמידים. 

בהמשך דבריו הבהיר ראש הישיבה כי צריך להמשיך את הכל כרגיל, במקביל לדרכי התיקון על מה שהיה, כשהוא מוסיף ומצהיר: "יש חתונה הערב צריך ללכת כרגיל לחתונה".

כשעה לאחר האירוע, כתב 'כאן חדשות' עקיבא וייס, אשר הגיע לזירה על מנת לסקר את המקרה החמור. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי', הוא הותקף באלימות על ידי בחורים מחוץ לישיבה ומכשיר הטלפון איתו צילם נלקח ממנו בכוח. לאחר שהגיש תלונה במשטרה המכשיר חזר אליו כאשר המסך מנופץ.

הלילה דיווחנו לראשונה כאן ב'בחדרי חרדים', כי תלמיד הישיבה החשוד שדקר את חברו לספסל הלימודים, אינו משתף פעולה עם חוקרי משטרת מחוז ש"י ושתק. אמנם מדובר בזכות על פי החוק, יחד עם זאת דבר זה ישמש לרעתו בעת הדיון בהארכת המעצר, שכן זה מקשה על ניהול והתקדמות החקירה.

דקירה כנסת הגדולה הארכת מעצר אבחון פסיכיאטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד