כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"חשב שזה הסוף שלו"

בלב השכונה הערבית: הנס שאירע לאב החרדי

חרדי מחו"ל שאשתו ילדה זה עתה נסע עם GPS בדרכו לבית החולים לבקר את אשתו, כאשר מצא עצמו לפתע בלבה של שכונה ערבית, הושלכה לעברו אבן והוא נבהל עד עמקי נשמתו - כשהוא לא מצליח להסביר לכוחות הביטחון היכן הוא נמצא

בלב השכונה הערבית: הנס שאירע לאב החרדי
ויקיפדיה

חרדי מחו"ל המתגורר בשכונת מעלות דפנה בירושלים, נסע אמש (ראשון) מביתו לעבר בית החולים 'הדסה הר הצופים', בכדי לבקר את רעייתו, שילדה אמש בשעה טובה.

החרדי נסע עם רכב השכרה, עם מכשיר GPS שמותקן בתוכו. לדאבונו, תוך כדי נסיעה מצא את עצמו בשכונה ערבית במזרח העיר, שם פורעים ערבים השליכו לעברו אבן.

הנהג נבהל, לחץ על דוושת הגז בעצמה והמשיך בנסיעה עם הכביש מבלי לדעת היכן הוא נמצא. הוא עצר בפינה שקטה, חייג לגיסו הישראלי על מנת שיסייע לו. הגיס חייג מיד למוקד 100 של המשטרה וסיפר על פרטי המקרה.

במשטרה ביקשו ממנו את מספר הטלפון של הנהג, שבתורו לא ידע להסביר היכן הוא נמצא. "ניסיתי במספר דרכים לברר היכן בדיוק הוא נמצא, אבל הוא היה בלחץ, ללא מכשיר טלפון חכם, כך שלא יכל לדווח על מיקומו", סיפר גיסו ל'בחדרי'.

מספר נסיונות לחייג אליו מהמשטרה נכשלו ולא היה מענה, כך שהליך בירור מיקומו ארך זמן רב יותר מהמצופה. המשטרה יצרה קשר עם חברת ההשכרה, וזו לאחר מספר בדיקות הצליחה לאתר את זהות הרכב ומיקומו. ניידת של מג"ב נשלחה למקום - אז התברר כי הוא נמצא ממש בפאתי שכונת עיסאוויה - קרוב ליציאה.

לאחר שחבר לכוחות הביטחון, המשיך הנהג בדרכו לבית החולים, כשהוא מודה להשם על כך שלא ניזוק. הבוקר בבית הכנסת, כאשר הקדיש מי שברך לאשתו היולדת, הוסיף והודה לקב"ה גם על נס ההצלה הפרטי.

בני משפחתו של החרדי ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' אומרים כי היתה זו שעה של פחד, "הוא חשב שזה הסוף שלו, שלא ייצא בחיים, אך בסופו של דבר הכל טוב ובפעילות מסורה של קצין המשמרת טליס אהרוני, שטיפל באירוע במסירות מתחילתו ועד סופו יחד עם שוטרי תחנת שלם".

במשטרת ישראל ביקשו לציין כי אפליקציית "100 חירום", מאפשרת לפנות למוקד המשטרה באופן מיידי בשתי נגיעות במסך מכשיר הנייד. האפליקציה מיועדת למכשירים החכמים ופותחה במשטרה למטרת איתור מדוייק ומהיר להגעת שירותי החירום במידת הצורך. באפליקציה יכולת צפייה בזמן אמת במיקומו המדויק של פונה במצוקה, סיוע לאזרח שאינו מצליח להסביר את מיקומו, או שניווט בשוגג למקום בו הוא חש בסיכון וצריך הכוונה".

GPS עיסאוויה מזרח ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד