י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תַּלְמִידֵי חֲכָמִים מַרְבִּים שָׁלום בָּעולָם > פרסום ראשון

פיוס היסטורי בשכונה החרדית: הרבנים היריבים השלימו וכתבו מכתב

הר יונה ג' החדשה רק התאכלסה וכבר התגלעו מריבות ותככים רבים בין שני רבנים המשתייכים לזרם הליטאי, מוסדות נפתחו והשמצות הופצו זה על זה, אך ערב הימים הנוראים, החליטו הרבנים לשים הכל מאחור ולהשלים | 'בחדרי' חושף את המכתב ואת האיש שתיווך והשיג את השלום

הרבנים שהתפייסו הרב פישר והרב ליפשיץ. צילום: יעקב כהן
הרבנים שהתפייסו הרב פישר והרב ליפשיץ. צילום: יעקב כהן

קהילת 'בני התורה' הליטאית בשכונת הר יונה ג' שבנצרת עילית, סערה בשנה האחרונה, כמו שלא סערה שכונה חדשה מעולם. קהילת 'בני התורה' התפלגה.

פלג אחד חסה תחת מוסדות המרא דאתרא הגאון רבי מאיר יהודה פישר המשמש כרב השכונה והפלג השני תחת הנהגת הגאון רבי שלמה ליפשיץ, חתנו של הדיין רבי יהודה סילמן, הקרע גרר הקמת מוסדות נפרדים, תככים וחיכוכים עד שבימים האחרונים נערכה סולחה בין הרבנים, כך נודע ל'בחדרי לחרדים'. 

בימים האחרונים הושג פיוס היסטורי והאמת והשלום אהבו, כך נראה - בין הרבנים, מי שהשיג את הפיוס ועמל לתווך בין שני הרבנים הניצים, הוא הרב יוסף וינמן שהיה מנאמני ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. 

הפלומבה לפיוס התקבלה במכתב, אותו כתב המרא דאתרא הגאון רבי מאיר יהודה פישר, הנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'. במכתב כותב הרב, "לאחרי ורעי תושבי הר יונה ג' עליכם יחיו, פונה אני אליכם בקריאה של חיבה ואחדות כי בסייעתא דשמיא עלתה בידי וביד עמיתי הרה"ג רבי שלמה ליפשיץ שליט"א, על ידי תיווכו של אמן השלום הרב יוסף וינמן הי"ו, לצאת לדרך השלום שישרור בין כל תושבי השכונה בסיעתא דשמיא כיאה לבני התורה והישיבות".

את מכתבו מסיים הרב פישר: "אבקש בכל לשון של בקשה מכלל התושבים שכל אחד ואחד ירתם להצלחת הדרך לעשות צעדים בוני אמון ואיש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק שנוכל לברך על המוגמר במהרה והאמת והשלום אהבו", מסיים הרב את מכתבו. 

גם הרב ליפשיץ הצטרף וכתב: "הנני מצטרף בשמחה מרובה לבקשתו של מורנו המרא דאתרא שליט"א. ויה"ר שבזכות זה נזכה כולנו לשנה טובה ומתוקה ושיתמלאו משאלות לבנו לטובה יחד עם אחינו כל בית ישראל". 

תושבי הר יונה ג' מקווים ומייחלים כי השלום אכן ישפיע לטובה על השכונה והימים העכורים נמצאים מאחוריהם, אחד התושבים ששוחח עם 'בחדרי חרדים', אומר בהתרגשות, "זה לא דבר של מה בכך גם באי נידח חייבים שיהיו שני בתי כנסת, כי אחרי הכל אנחנו יהודים, אך כאן באופן שונה - המריבות חרגו מהגבולות, פתחו פה מוסדות לבד זה היה נראה רע מאוד, ברוך ה' שהרבנים שמהווים דוגמה שמו את הדברים מאחור וגרמו לאחדות מיוחדת בערב ראש השנה".  

המכתב המלא. סריקה: בחדרי חרדים

הר יונה נצרת הרב פישר פיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד