י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

5 טיפים שיעזרו לכם לישון טוב יותר

אנשים רבים סובלים מנדודי שינה, אולם ניתן לטפל בבעיה במקרים רבים בקלות

5 טיפים שיעזרו לכם לישון טוב יותר
צילום: פיקסביי

למרות שישנם מצבים קשים המובילים לקושי בשינה, רוב האנשים אינם סובלים מהם ופשוט אינם מבינים מדוע שנתם לא איכותית. בין אם מדובר בנדודי שינה של ממש, או פשוט שינה שמרגישה לא מספקת ולא מספיק עמוקה, מחסור בשינה יכול להשפיע משמעותית על איכות החיים של כל אחד, כאשר ישנן כמה דרכים פשוטות לשפר את איכות השינה.

הנה 5 טיפים אשר יעזרו לכם לישון טוב יותר

ללכת לישון עייפים: נשמע טריוויאלי, נכון? אבל אנשים רבים נוטים להיכנס למיטה כאשר הם אינם עייפים מספיק. מנהג זה מוביל לפרק זמן ממושך עד ההירדמות וכן משפיע לרעה על איכות השינה, ולכן חשוב להקפיד על כניסה למיטה כאשר הנכם עייפים מספיק בכדי להירדם במהירות. נכנסתם למיטה ואינכם נרדמים? לא נורא. צאו ממנה, בצעו פעולה אחרת, וחזרו לאחר זמן מה ולאחר שהתעייפתם.

לא לאכול לפני השינה: אכילה לפני השינה מובילה לפעילות מערכת עיכול נמרצת בזמן שאנו מנסים לישון, ועלולה להשפיע על איכות השינה בכמה דרכים- יצירת תחושת אי נוחות, צורך לקום לשירותים, תחושת בחילה ועוד. לאור האמור, מומלץ להימנע מאכילה לפני השינה לחלוטין, אולם במידה והנכם רעבים הקפידו על אכילת מאכל קטן וקל לעיכול - כגון יוגורט.

לישון על מיטות יהודיות זוגיות נוחות: בייחוד אם הנכם זוג, אך לא רק, עדיף לישון על מיטות זוגיות. מיטה זוגית מאפשרת לכל אחד לנוע בחופשיות בעת השינה וכך לא להיות מושפע מתזוזותיו שלו במהלך הלילה. תנועה מחוץ למזרון במיטת יחיד עלולה לא רק להשפיע לרעה על איכות השינה, אלא גם למנוע זרימת דם לאזורים מסוימים (בדרך כלל גפיים), להעיר אותנו לגמרי או אף להוביל לנפילה מן המיטה.

לבחור כרית מתאימה: אנשים רבים אינם משקיעים את פרק הזמן הנדרש לשם בחירת הכרית המתאימה להם, אולם לבחירת כרית נכונה השפעה משמעותית על איכות השינה. כרית המתאימה לאורך צווארכם וצורת ראשכם חשובה לשם הירדמות מהירה, שמירה על שינה עמוקה לאורך זמן וכמובן התעוררות ללא כאבי גב וצוואר.

ביצוע פעילות גופנית: ביצוע פעילות גופנית מאפשרת לישון טוב יותר לא רק משום שהיא מעייפת אותנו ומרדימה במהירות, אלא משום שהיא מייעלת את התפקוד של כלל מערכות הגוף. ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, גם אם הינה בהיקף של 30 דקות ביום, יכולה לשפר משמעותית את איכות השינה של כל אחד.

בין אם מדובר בשנת לילה, צהריים או סתם נמנום מזדמן- חשוב לישון טוב בכל רגע

שינה משפיעה על התפקוד היומיומי שלנו ועל אורח החיים שלנו בצורה משמעותית, ולכן חשוב לשמור על שינה טובה ואיכותית לאורך היום. טיפים פשוטים אלו יכולים לשפר את השינה של כל אחד בקלות, יעילות ומהירות, ולאפשר לכם לתפקד טוב יותר לאורך היום.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד