י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הסתדרות המורים העביר עשרות אלפי מספרים אישיים למטה בחירות

הסתדרות המורים נקנס בעשרות אלפי שקלים על כך שהעביר את מספריהם האישיים של כ-140,000 מורים לגוף ששיגר אליהם הודעות טקסט לצורך תעמולת בחירות

הסתדרות המורים העביר עשרות אלפי מספרים אישיים למטה בחירות
מורה ותלמידים בכיתה. תמונת אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים קבעה כי הסתדרות המורים לישראל, לצד גורמים נוספים המזוהים עם סיעת ארגון מורי ישראל (אמ"י), ביצעה הפרות של חוק הגנת הפרטיות, בגינן הוחלט להטיל עליה קנס מנהלי בסך 25 אלף ש"ח.

הליך הפיקוח נפתח בעקבות עשרות תלונות שהתקבלו ברשות להגנת הפרטיות על מסרונים שנשלחו לחברי הסתדרות המורים. המסרונים נשלחו ממספר אנונימי, ללא יידוע על שימוש במאגר מידע וללא אפשרות הסרה, וכללו הפניה לעמוד פייסבוק לא מזוהה אשר עסק בתעמולת בחירות.

מממצאי הפיקוח עולה כי המסרונים נשלחו על ידי גורמים שיווקיים אשר פעלו מטעם סיעת אמ"י בהסתדרות המורים, אשר נציגתה כיהנה באותה תקופה גם כמזכ"לית הזמנית של הסתדרות המורים. המסרונים, שכאמור כללו תעמולת בחירות, נשלחו לפני הפצתו של "ספר הבוחרים", בהתבסס על מידע אישי של כ-140 אלף מורים המוחזק על ידי ההסתדרות.

בנוסף לקנס המנהלי שהוטל על הסתדרות המורים, היא נדרשת לערוך תיקון ליקויים בשל ליקויי אבטחת המידע שנתגלו במערכותיה ולדווח לרשות על פעולותיה לתיקון הליקויים.

הרשות להגנת הפרטיות מדגישה כי בכל הליך בחירות הקשר עם הבוחרים יעשה אך ורק באמצעות "ספר בוחרים" או "פנקס הבוחרים". אלו מאגרי מידע ייעודיים שנועדו לצרכי קשר עם הבוחר. שימוש בכל מאגר מידע אחר, לרבות מאגר המנוהל ומתוחזק בארגון, לצורך תעמולת בחירות הינו אסור וחושף את מי שעושה בו שימוש לסנקציות הקבועות בחוק הגנת הפרטיות.

עו"ד אלון בכר, ראש הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים: "בשנה האחרונה נוכחנו לראות כיצד שימוש במידע אישי עשוי לייצר מניפולציות על הליכים דמוקרטיים ולהשפיע באופן לא הוגן על הבוחר, עד כדי הטיית תוצאות ההליך. לקראת הבחירות הקרבות לרשויות המקומיות, אנו מדגישים כי שימוש במידע אישי של אזרחים בניגוד לחוק, עלול להוות בנסיבות מסוימות אף עבירה פלילית של פגיעה בפרטיות שדינה עד חמש שנות מאסר או עבירה על חוק הבחירות שדינה מאסר שנתיים".

עוד מסר "לאחרונה הבהרנו שוב לכל הגורמים הרלוונטיים את מגבלות השימוש במידע שבפנקס הבוחרים, כמו גם החובות החלות על מי שמקבל או מחזיק מידע זה ביחס לאבטחתו. מקרה זה מבהיר כי הקפדה ושמירה על עקרונות השימוש במידע מפנקס הבוחרים ובשימוש במידע אישי ככלל, חיוניים להגנת הזכות לפרטיות של אזרחי מדינת ישראל".

הרשות להגנת הפרטיות מאגר מידע הסתדרות המורים תעמולת בחירות תוכן שיווקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד