י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רציתם מלחמה? קיבלתם! • דואר צבאי מתריע

לא רציתם את איש משפחת השמאל הקיצוני, ניצן אלון, כראש אוגדת איו"ש? קבלו אותו כאלוף פיקוד מרכז • כי בכל הקשור לאצבע בעין, ברק הוא אלוף, מה אלוף? רב-אלוף!

ניצן אלון אצל הגרי"ש אלישיב. צילום: ארכיון
ניצן אלון אצל הגרי"ש אלישיב. צילום: ארכיון



הפירחחים שהסתערו על חטמ"ר אפרים, שכחו דבר אחד קטן: במבצעי נקודה אין על אהוד ברק. נכון במסגרות גדולות הוא מסתבך. יש לו בעיית תקשורת-בינאישית קשה, אבל אחד על אחד הוא אלוף. איזה אלוף, רב אלוף.

קחו את תיפקודו כלוחם וכמפקד סיירת מטכ"ל, מול תפקודו כמג"ד שריון במלחמת יום הכיפורים. כמעט היינו מצהירים שזה לא אותו אדם, פשוט לא. כאן הוא פורח ומביא תוצאות מדהימות (וצל"שים למכביר), שם הוא מסתבך ומתקשה להזיז בני אדם. עניין של אופי.

לא עברו שלשה ימים ואהוד ברק הביא להם בהפוכה את תג המחיר שלו, מינויו של תא"ל ניצן אלון כמפקד פיקוד המרכז, הוא הוא התג מחיר של הממשלה לנערי הגבעות. רציתם עימות קיבלתם, אהלן וסאהלן, יא שבאב.

ניצן אלון גדל ביחידות מיוחדות, שם הוא עלה והתעלה. אבל על מסגרת מתמרנת, כבדה ומסורבלת, זו שמכריעה את המלחמה, הוא לא פיקד מעולם.

אוגדת איו"ש היא מכונה סטאטית ופשוטה להפליא. פה ישוב ושם ציר והחיילים מסתובבים ביניהם. נכון ישנם פעילויות ממוקדות ומעצרים, אבל זה כבר שייך למחלקת היחידות המיוחדות. חטיבת הצנחנים היא כח כבד ומורכב שהפעלתו בשדה הקרב היא ענין של למידה ויכולות מסוג אחר לחלוטין, ובזה הוא עדיין לא נבחן (וגם לא ייבחן).

מה זה אומר, האם באמת כל מה שיש בפיקוד המרכז זו אוגדת איו"ש? לא ולא. פיקוד המרכז הוא הרבה יותר מזה. הוא בקעת הירדן וקו המים ואיום עתידי ממזרח, על כך ועל כל אלה מופקד הפיקוד הגדול הזה. אוגדת איו"ש היא רק נתח מסויים בתוכו. האמנם החליט מי שהחליט להפקיר את כל אלה לטובת ביטחונם של תושבי יהודה ושומרון?

בימים כתיקונם לא היה זוכה ניצן אלון לתפקידו, אבל הימים אינם כתיקונם, האיום האיסטרטגי הוא חדירת נערים לבסיס צבאי ושפשוף קצה פדחתו של הסמח"ט (היה או לא היה? דובר צה"ל טוען שלא, העיתונאים מתעקשים שכן). ניצן אלון הוא התג מחיר של הממשלה, אצבע בעין. חשבתם שתשתוללו, כעת נראה לכם, החטא ועונשו.



זה הרבה יותר מזה:

הרי נערי הגבעות שלא התרגשו מאלון בהיותו מפקד האוגדה, לא יתרגשו ממנו בהיותו מפקד הפיקוד.

כעת המאבק הוא על המעגל הרחב ביותר, על אלו שמכונים בתקשורת הרוב הדומם, מאות אלפי המתנחלים שומרי החוק והסדר שחיים את שגרת יומם בשלווה ואינם קשורים בכל דרך שהיא לאותו קומץ מופרע. אלו שעומדים מידי יום שעות ארוכות במחסומים, אלו שחורקים שיניים כשקציני צבא אוסרים עליהם לסגור מרפסת, שעיניהם כלות למראה מלשינים מבית במימון אירופי מסתובבים להם בין הרגלים ומצלמים את הנעשה בישוב.

כל אלו יחטפו חזק, ועוד איך יחטפו.

ניצן אלון לא בא לפיקוד המרכז כדי לעשות להם חיים קלים. כשהוא שב לביתו, מחכה לו אשתו, אשת לפידות, היידישע מאמע המסורה מנשות מחסום ווטש.

על מה הם מדברים? אין איש יודע. אך ברור שהוא לא מספר לה על התוכניות המבצעיות שנהגות בראשו כדי להכות את האוייב, הלוואי שלא, לכו תדעו לאן כל המידע הזה יגיע.

ואולי כן? הרי העולם הפוך. ההייתם מעלים בדעתכם שבעלה של דניאלה וייס יתמנה למפקד פיקוד המרכז? או אולי של יפעת אלקובי, ענת כהן או כל מתנחלת אחרת?

אין ספק. זהו תג מחיר מתוחכם (יש שיאמרו מרושע). כעת כל המתנחלים בסל אחד. הממלכתיים והמלחמתיים כאחד. בוגרי עוד יוסף חי ולומדי המכינה בעלי, תושבי איתמר ומתנחלי אריאל. ממעלה אדומים ועד הישוב היהודי בחברון, הדוסים של הר ברכה והחילונים של אלפי מנשה.

הגיע הזמן לעשות חושבים. מי שגה? נערי הגבעות או כל ההתיישבות המפוארת כולה? כדאי שנזכור שבכל איו"ש מתגוררים יותר תשובים מאשר באשדוד. ההיה מאן דהוא מעלה על דעתו להעניש את כל תושבי העיר על מעשיהם של קומץ? אפילו לא התנצלות.

ככה זה: רציתם מלחמה, קיבלתם.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד