י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מיליון וחצי שקלים נפסקו למטופלת שכלייתה ניזוקה משמעותית

בית המשפט התרשם מהתביעה אותה הגיש עו"ד אסף אודיז בשמה של אישה שכלייתה ניזוקה כתוצאה מרשלנות רפואית והוא פסק סכום של מיליון וחצי שקלים לטובתה

מיליון וחצי שקלים נפסקו למטופלת שכלייתה ניזוקה משמעותית
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אדם אשר חש בכאב או בכל מיחוש וחשש בריאותי, פונה תחילה לרופא המשפחה. רבות התריעו על הזמן המועט אותו מקדישים כיום הרופאים למטופלים, בייחוד רופאי המשפחה, אולם במקרה של צילה (שם בדוי) הדבר עלה לה בפגיעה משמעותית בכלייתה.

כאשר מתלונן המטופל על תופעות בריאותיות שונות הרי שהרופא חייב לערוך בירור לגבי הגורם לתסמינים הללו, אולם לא זה מה שאירע במקרה של צילה.

היא הגיעה פעם אחר פעם לרופא והתלוננה על מיחושים במתן השתן. אובחנו דלקות שתן חוזרות ונשנות, ולמרות שהדבר הצריך בדיקות יסודיות – התעלמו אנשי הצוות הרפואי מנורות האזהרה שהבהבו בחוזקה, ובעקבות כך חלתה האישה במחלה כלייתית קשה אשר כתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך לכלייתה.

מעיון בכתב התביעה שהגיש עו"ד אסף אודיז העוסק בתחום הנזיקין, מתברר כי אבחון מוקדם של האבן אשר הייתה בכלייתה והוצאתה עוד לפני שהפכה לאבן חוסמת הייתה ללא ספק משפרת את מצבה הכלייתי, אולם הרופאים התמהמהו והנזק הפך למשמעותי יותר.

אם לא די בכך, מתברר כי סאת הייסורים של צילה לא תמה. היא עברה פרוצדורות ניתוחיות, אולם המשיכה לסבול מדלקות חוזרות ונשנות. אולם אם ציפתה שהפעם יעקוב הרופא ביתר שאת אחר מצבה, מתברר שהציפייה הייתה מוגזמת מידי וגם במקרה זה, וחרף הדלקות שהמשיכו לחזור, לא בוצע מעקב הדמייתי ראוי. כעבור זמן רב, מידי, כבר בוצעה בדיקת ההדמיה, אולם אז התברר לצערה כי הנזק לכליה הוא כבר בלתי הפיך.

צילה הגישה תביעה לבית המשפט השלום, באמצעות עו"ד אסף אודיז, ולאחר שהצליח להוכיח בעזרת מומחים רפואיים את רשלנותם של אנשי הצוות הרפואי, החליט בית המשפט לפצות את צילה במיליון וחצי שקלים בתוספת שכר טרחת עו"ד.

עו"ד אסף אודיז מציין כי "על רופא חלה החובה לבצע מעקב ראוי אחר מטופליו. למרות זאת, אנו עדים בשנים האחרונות למקרים רבים שבהם מתרשלים רופאים בתפקידם, ולכן במקרים שבהם התרשל הרופא בתפקידו זה והדבר גרם לנזק, הרי שקיימת לכאורה עילת תביעה".

עוד מוסיף עו"ד אודיז כי "אם מטופל חש שהרופא מזלזל בפנייתו, כדאי שלא יוותר ויעמוד על זכויותיו הרפואיות, ובמידה שהתגלתה מחלה באיחור בשל רשלנות הרופא, מומלץ לו לפנות לעורך דין שעוסק בתחום רשלנות רפואית על מנת לבחון תביעה אפשרית".

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון: 072-3713469

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד