י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
50 אלף קול

הפגישות והמאמצים לכבוש את הקול הדתי

הם מונים כ-50 אלף מצביעים, מתחלקים לשלושה פלגים עם שלושה אינטרסים, חלקם מושפעים מרבנים, חלקם מפוליטיקאים וחלקם מעצמם | הם מחוזרים בימים אלה יותר, ע"י כלל המועמדים, כאשר מועמד אחד הצליח לגעת בהם בנקודה הרגישה - החשובה להם אידאולוגית יותר מכל

 הפגישות והמאמצים לכבוש את הקול הדתי
ישיבה דתית צילום: יונתן זינדל פלאש 90

המירוץ לראשות עיריית ירושלים מתקרב לרגעי ההכרעה, יחד אתו מגיעה גם הדילמה של הציבור הדתי - לאומי, שמהווה נתח משמעותי בקולות הירושלמים, שאף יכולים להכריע את הכף, באם הם יתלכדו לגוש פוליטי אחד.

הדתיים בירושלים מתחלקים לשלושה פלגים -  הפלג החרד"לי הפלג הממושמע לרבנים: הרב שמואל אליהו, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא והרב צבי טאו, כאשר הדמויות הפוליטיות העומדות בראש הקבוצה שמונה כ-15 אלף קולות הם חברי הכנסת אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ'. בראש סדר יומם של החרד"לים, הוא שמירה על צביונה הדתית של ירושלים ומניעת חילולי שבת וכן שמירה על ארץ ישראל תוך עידוד בנייה בירושלים. 

הפלג הדתי: את הקבוצה הזו, שהיא הקבוצה המשמעותית ביותר, שרובה ממושמעת לעצמה, כאשר היא מתחלקת בין אנשי הליכוד והבית היהודי, שהדמות הרבנית המשמעותית בה היא הרב חיים דרוקמן, אך גם לפוליטיקאים ובראשם השר נפתלי בנט, ישנה השפעה על דעת הקהל. מה שעומדים בראש מעיינה של הקבוצה הזו, הם נושאי הבנייה והפיתוח בעיר, אך גם נושאי חינוך ועוד.

הקבוצה השלישית המונה כ-5000 בעלי זכות בחירה, היא הפלג הדתי לייט, כאשר עליה אין השפעה רבנית כלל, והיא מתחלקת לרוב בין תומכי רחל עזריה לעופר ברקוביץ, כאשר ההתעניינות שלה בעיר, היא התעניינות מקומית, בדיוק כמו של הציבור החילוני כמו פינוי האשפה בזמן, חינוך, ספורט ותרבות.

לצורך כך עושים המועמדים מאמצים לסחוף אליהם את קהל המצביעים, שגם אם הם אינם רוב בעיר אך בהחלט מדובר בגושי קולות נכבדים שיכולים לשנות המפה לכאן או לכאן, כך מועמדותו של דייטש - עם תמיכה דתית, יכולה למקסם את סיכוייו לנצח את הבחירות כבר בסיבוב הראשון ולהחליש את ייתר המועמדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי יוסי דייטש שעדיין לא הכריז על מועמדותו הרשמית, עושה בימים אלו חריש במגזר הדתי ופוגש את גורמי המפתח במטרה לכבוש את ליבם של למעלה מ-50,000 המצביעים. 

כך למשל פגש השבוע דייטש, את השר ויו"ר האיחוד הלאומי חה"כ אורי אריאל, שהתרשם מיוסי דייטש ואמר בראיון ל'ערוץ 20' כי, "נפגשתי עם שלושת המועמדים, אני חושב שצריך לשמוע את דייטש הוא כתב מאמר מצוין על זה שלא בונים בעיר והוא היחידי שמדבר על זה המועמדים האחרים שותקים בעניין".

העובדה שדייטש העלה את הנושא המהותי של הבנייה בעיר, נושא שלא עלה קודם לכן וקולם של ייתר המועמדים טרם נשמע, היא נקודת מפתח במירוץ, שתירשם אצל מצביעי הימין כנקודת זכות בדרך להצבעה בקלפי.

דייטש ימשיך בסוף השבוע את הקמפיין המדובר גם בעיתוני הבת של הדתיים. דבר שיהפוך לנושא שיחה עם בעלי דעת קהל ויביא ליתרון על פני השר זאב אלקין, המזוהה כנציג הליכוד, המחויב לראש הממשלה נתניהו, ויאלץ להמשיך ולשמר הקפאת הבנייה.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע על מספר פגישות משמעויות שערך בתקופה האחרונה יוסי דייטש, עם אנשי דעה מובילים בציונות הדתית, זאת במטרה להפוך את הסטיגמה של דייטש ה'חרדי', לאדם בעל כישרון להנהיג את העיר ביד רמה, כשטובת כלל האוכלוסיות עומדות לנגד עיניו.

בין הפגישות שקיים דייטש, היו עם עורכי 'ערוץ 7', עם עורכי וכתבי אתר 'כיפה', וכן עם אנשי תקשורת נוספים, בהם מובילי דעת קהל בתקשורת ובציבור הדתי לאומי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בקרוב ייפגש דייטש, עם גורמים משפיעים נוספים בציבור הדתי בהם, הרב זלמן מלמד ורעייתו, בכירי ארגון 'גשר' ויושב ראש צערי הבית היהודי יונתן דודוב. וזאת בנוסף לפגישות שנערכו עם רבני ה'קו' ישיבת הר המור, שם שמים דגש על קודשת העיר והבנייה בה וראו בסיפוק רב את מאמרו של דייטש על המחויבות לבנייה בעיר.

על פי המצב הפוליטי כעת, נראה כי הדתיים מעוניינים ללכת עם המועמד המוביל, הם מוכנים לקחת הימור בכדי לקבל את הדרישות שלהם. ההערכה היא שגם הם ממתינים להכרעתם של ראשי הסיעות החרדיות, כאשר המועמד המועדף עליהם הוא יוסי דייטש, שגם ישמור על צביונה הדתית של העיר וגם ידאג לבנייה כפי שהתחייב במאמרו.

השורה התחתונה: דייטש הצליח לצייר את עצמו כמועמד ציוני וימני, לא פחות מהייתר, כאשר בקורות החיים שלו ניתן למצוא גם שירות צבאי, מה שנותן עדיפות לדייטש על המועמדים האחרים, שעברו את המבחן ללא הצלחה ראה ערך אולמרט וברקת, כאשר חשוב לציין ברקע את ברית האחים החדשה של יעקב ליצמן ונפתלי בנט.

ציונות דתית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד