כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
שריפת תמונת השר דרעי

הח"כים דורשים חקירה בגין הסתה לרצח

לאחר שפירסמנו כאן מוקדם יותר על מפגינים בדרום תל-אביב ששרפו את תמונות השר אריה דרעי - הערב חברי הכנסת של ש"ס דורשים לפתוח חקירה בגין הסתה לרצח • גם השר לשעבר אלי ישי, יריבו של דרעי, הצטרף לגינויים: "גם במאבק יש קווים אדומים שאסור לחצות"

הח"כים דורשים חקירה בגין הסתה לרצח
שוטרים מגנים על מסתננים מול המפגינים

לאחר שפירסמנו כאן מוקדם יותר הערב (חמישי) על מפגינים בדרום תל-אביב ששרפו את תמונות השר אריה דרעי - הערב חברי הכנסת של ש"ס דורשים  לפתוח חקירה בגין הסתה לרצח.

חברי הכנסת יצחק כהן, מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי פנו ליועץ המשפטי לממשלה ולשר לביטחון פנים בדרישה לפתוח בחקירה מהירה לבירור בעניין, כאשר החשד העיקרי הוא הסתה לרצח.

חה"כ מיכאל מכליאלי כתב כי "הערב, נחצה קו אדום ומסוכן, שאסור לעבור עליו בשתיקה, הותר דמו של שר בישראל".

מלכיאלי הוסיף: הערב, המפגינים המסיתים עברו את גבול הטעם הטוב, עת יצאו בהפגנות נגד שר הפנים הרב אריה דרעי, תוך כוונה לשלהב את תושבי דרום תל-אביב, הפגנות אשר כל מהותן הסתה ופילוג אשר בשיאן נשרפה תמונתו של שר הפנים תוך התבטאויות קשות".

מלכיאלי קרא ליועמ"ש: "לא ניתן להבליג בשום פנים ואופן על ההפקרות המתרחשת קל עם ועדה.צריך לומר בקול ברור, עד כאן! בטרם הדיבורים יהפכו חלילה למעשים ויחפשו את האשמים ולא ניתן יהיה לומר - ידינו לא שפכו את הדם הזה'".

חברי הכנסת ביקשו להורות על פתיחה בחקירה מידית בגין הסתה לרצח, ולהשיב את הסדר הציבורי על כנו, ומה שיותר מוקדם - מוטב.

סגן שר האוצר יצחק כהן כתב: "יש להוקיע את הבריונות שאין מקומה במדינתנו העלולה להידרדר לשפיכות דמים. אני דורש להורות על פתיחת חקירה פלילית על הסתה לאלימות נגד שר בכיר בישראל, ויפה שעה אחת קודם".

אזולאי ביקש מהשר לביטחון פנים להצמיד אבטחה לשר הפנים דרעי. לדבריו, "נוכח האיום המופנה כלפי שר הפנים אבקש כי השר ארדן יציב אבטחה לשר הפנים עד לבירור העניין והסרת האיום כלפיו".

אל חברי הכנסת של ש"ס הצטרף גם השר זאב אלקין: ״אני מגנה מכל וכל את שריפת תמונות השר דרעי בהפגנה בתל אביב. דרישתם של תושבי דרום תל אביב מהממשלה לפתור את בעיית המסתננים היא דרישה צודקת".

אלקין הוסיף: "אפשר להבין אפילו את כעסם על הממשלה בגלל שהבעיה טרם נפתרה, למרות שבית משפט העליון לצערי כבל את ידי הממשלה והכנסת והרחיק את הפתרון כשביטל פעמיים את החקיקה של הכנסת. אבל שום דבר לא מצדיק שריפת תמונות של איש ציבור. נחצה כאן קו אדום!".

תגובה מפתיעה יצאה מיריבו המר של דרעי, השר ויו"ר ש""ס לשעבר אלי ישי: "‏יש לי ביקורת חריפה על התנהלות השר דרעי בסוגיית המסתננים" אמר והוסיף: "אני סבור כי הוא לא עושה דיו בכדי לפתור את מצוקת תושבי דרום ת״א - אך מכאן ועד לשרוף את תמונתו, הדרך רחוקה".

ישי ציין כי:"גם במאבק יש קווים אדומים שאסור לחצות. מצוקת התושבים ברורה, אך ראוי שיבחרו בדרכי מחאה ראויות יותר. המטרה לא תושג באלימות".

איש התקשורת יגאל גואטה: ‏"בנימין נתניהו, שרי הממשלה, לפיד, גבאי, כחלון, ליברמן, בנט: איך אתם לא מגנים בחריפות את שריפת תמונתו של השר דרעי על ידי חבורת פוחזים בת"א? למה איילת שקד לא דורשת את חקירת ההסתה הפרועה נגד השר דרעי? ממי אתם מפחדים? תתביישו!!".

כזכור, כ-300 אנשים הפגינו הערב בדרום תל אביב. המפגינים קראו קריאות נגד נתניהו, ודרשו מראש הממשלה לגרש את המסתננים הביתה.

במהלך ההפגנה שרפו המפגינים את תמונת שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי, תוך שדרשו ממנו לגרש את המסתננים. לטענת המפגינים "דרעי לא עושה מספיק".

המפגינים חסמו את צומת לוינסקי - נבאדה, וצעדו לאורך מדרחוב נווה שאנן. המשטרה הרחיקה את המסתננים שעמדו בצידי המדרחוב. עקב דרישת המשטרה, חנויות בבעלות מסתננים נסגרו מוקדם יותר.

כמו כן, הגינות שבהן ישנים המסתננים ישנים והן מטונפות בדרך כלל - רוקנו ונוקו.

בניגוד להפגנות הקודמות, הפעם לא היו עצורים מקרב המפגינים שצעדו לאורך הכביש בין לוינסקי - נבאדה, זאת למרות שהמפגינים לא קיבלו אישור לצעוד לאורך הכביש.

 

דרעי אלי ישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד