י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הגיע המועד ליישם

בשורה קשה למעשנים: החל ממוצ"ש ההגבלות יורחבו

ההגבלות על המעשנים הולכות וגדלות עם השנים ובמוצאי שבת יכנס לתוקפו הצו האוסר על עישון בעוד מקומות רבים ביניהם גני שעשועים וחצרות של בתי חולים

בשורה קשה למעשנים: החל ממוצ"ש ההגבלות יורחבו
עישון סיגריה. אילוסטרציה צילום: pixabay

צו חדש של משרד הבריאות שצפוי להיכנס לתוקף במוצאי שבת יהפוך את חייהם של המעשנים לקשים בהרבה. על פי הצו, אסור יהיה להדליק סיגריות או לעשן במקומות ציבוריים כמו אירועים תחת כיפת השמים, גני שעשועים ועוד, כך פורסם הבוקר במאקו.

בין המקומות בהם יאסר העישון ניתן למצוא אירועים והופעות ובהם למעלה מ-50 איש, גם כאלה תחת כיפת השמים, שטחי בתי חולים ומרפאות - גם בשטחים הסובבים את המבנים מבחוץ, רשויות ציבוריות, משרדי ממשלה ובתי משפט, מקומות בהם מתקיימות פעילויות ספורט כגון מגרשים שכונתיים או בריכות שחיה, ליד גני ילדים ובחניונים מקורים או תת קרקעיים.

התקנות נקבעו כחלק מהמלחמה בעישון, זאת לאחר שבסבבי התקנות הקודמים נאסר העישון בתחנות אוטובוס או מסעדות למשל.

השאלה הגדולה תהיה במבחן התוצאה, שכן, על פי דברי הפקחים, אין אפשרות לאכוף את כל התקנות החדשות. האחריות על האכיפה מוטלת על בעלי העסקים ואם לא נענים להם, הם אמורים להזעיק את הפקחים העירוניים, אך מצב האכיפה כה גרוע עד כי מספר הקנסות שהוטלו בערים הגדולות עומד על עשרות קנסות בלבד ויש ערים בהם לא נקנסו אף אדם או בעל עסק.

חבר הכנסת אלי אללוף, יושב ראש ועדת הבריאות של הכנסת טען בנושא כי "הוועדה מקפידה לכלול בצו הוראות המאפשרות אכיפה ולא איסורים שאינם ריאלים".

עישון סיגריה הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד