י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המדיניות של ברקת

פרסום ראשון: 18 ילדות טרם החלו את שנת הלימודים

18 ילדות בגילאי 3 עד 5, טרם החלו את שנת לימודים, כו שאר בנות גילן, זאת בשל מדיניותו של ראש העיר היוצא בעוד חודשיים | תגובת העירייה: "הדברים אינם נכונים. יש לדחות את ניסיונות ההשמצה" 

פרסום ראשון: 18 ילדות טרם החלו את שנת הלימודים
pixabay

פרסום ראשון: רגע לפני שהוא עוזב את כס ראש העיר לאחר 10 שנות כהונה, ניר ברקת מנצל את האפשרות האחרונה להשראות את מדיניותו על השכונות המעורבות וגורם ל-18 ילדות בשכונה המתחרדת להישאר בבית.

מדובר בלמעלה מ-18 ילדות בגילאי 3 עד 5, תושבי השכונה קריית מנחם, העולות בשנה זו לגן חובה ונאלצות מדי בוקר לנסוע למעלה מעשרים דקות להגיע לשכונה המורחקת לפעילות גן החובה שנמצא בקצה שכונת קריית יובל, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מדובר במדיניות של ראש העיר ניר ברקת, המסרב להעניק את התנאים הבסיסיים לתושבים החרדים בשכונות המתחרדות, ולאורך הקדנציה נהג כך, כשבשיאה קיים הסכם חלוקת העיר, יחד עם הגר"ב סולובייציק ונציגי 'דגל', דבר שהוביל לזעם רב בקרב התושבים החרדים והחילונים כאחד.

כעת, שבוע לאחר שנפתחה שנת הלימודים - הילדות נשארו בביתן, וההורים דורשים לקבל מבנה, או מקום זמני בסמוך לביתם שלא יאלצו לנדוד לשכונה המרוחקת בכל בוקר עם ילדיהם הצעירים בחום או בגשם הצפוי בחורף.

בשעה הקרובה צפויים הורי הילדות להגיע לכיכר ספרא ולמחות על ההתייחסות המזלזלת מצד העירייה, כאשר לדברי אחד ההורים בשכונת קריית מנחם קיימים מספר גנים לתושבים החילוניים והדתיים, אך דווקא החרדים נאלצים לנדוד בכל בוקר לשכונה המורחקת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההורים רובם מצביעי ש"ס, פנו למחזיק תיק החינוך סגר"ע צביקה כהן שבתשובות מתפתלות עדיין לא פועל בנושא ונכון לשעת כתיבת השורות הילדות נשארות בכל בוקר בביתן ולא החלו את שנת הלימודים.

מעיריית ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים': "הדברים אינם נכונים. יש לדחות את ניסיונות ההשמצה כביכול העיריה פוגעת בילדי השכונה, מה שאינו נכון. לאורך כל השנים ילדי גן חובה של קרית מנחם למדו בקרית יובל וכך גם השנה. התלמידים שובצו בגן ברחוב אפשטיין במבנה חדש הקולט אותם, לטובת הילדים".

גן ילדים עיריית ירושלים ניר ברקת צביקה כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד