י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ייעוץ זוגי - מדוע זה עוזר?

המילה או המושג ייעוץ זוגי הוא כזה שרבים מהאנשים מכירים, בין אם הם נמצאים במערכת יחסים רצינית ובין אם לאו • עם זאת בכל הנוגע לייעוץ מסוג זה, רבים מסתייגים ממנו וזאת בשל דעות קדומות, חוסר אמון באנשי המקצוע כמו גם בשל העדר מוטיבציה לשפר את הזוגיות

 ייעוץ זוגי - מדוע זה עוזר?
צילום: פיקסביי

ולמרות הכל, חשוב לדעת כי ייעוץ זוגי יכול להטיב עמכם, תוך שחשוב להבין את התועלות של ייעוץ מסוג זה. אז מדוע זה עוזר? הנה רשימה לאנשים הסקפטיים שביננו:

ייעוץ זוגי הפך בעשורים האחרונים לדרך מעולה להתמודד עם בעיות בקשר הזוגי, בעיות במערכות יחסים, התמודדות עם רווקות, כמו גם שהוא מסייע לנהל חיי משפחה טובים יותר.

עם זאת ישנן דעות שונות על יעוץ מסוג זה תוך שישנם כאלה המתנגדים לטיפול זוגי כמו גם שהם סקפטיים לגבי התהליך. בשל כך חשוב לחזור ולחדד את הסיבות אשר בגינן ייעוץ כזה הינו חשוב במיוחד!

אז הנה הסיבות לכל שייעוץ זוגי עוזר:

הקשבה לאחר – בזמן שאנו רבים עם בני הזוג, נמצאים תחת לחץ וסטרס במערכות יחסים, כאשר אנו ממורמרים ולא מרוצים: קשה לנו יותר להקשיב לאחר וכל שיחה הופכת לוויכוח. באמצעות מטפל זוגי טוב ניתן לשים בצד את הכעסים ולהבין כיצד אפשר לדבר באמת עם בני הזוג כמו גם להקשיב למצוקות שלהם.

קבלת פרספקטיבה – בקשרים זוגיים לעיתים אלמנטים קטנים יוצאים מפרספקטיבה ולכן רבים מסיימים את מערכות היחסים שלהם. עם זאת באמצעות ייועץ זוגי אשר יודע כיצד לשים את הדברים בפרספקטיבות הנכונות וגם להציג אותם לבני הזוג: ניתן להתחיל לעבוד בצורה נכונה על מערכת היחסים.

מקום לפרוק - טיפול זוגי הוא בראשית מקום שניתן לפרוק בו. זהו מקום בטוח בו המטפל מנחה את בני הזוג בדרך לפרוק כעסים, מתחים תסכול בצורה שבה הם ישמעו על ידי בני הזוג. בנוסף למי שמתמודד עם בעיות ברווקות או בעיות ביצירת קשרים בינאישיים יוכל לקבל הדרכה ומקום בטוח לפרוק בו את כל מה שעל ליבו.

התמקדות - באמצעות יעוץ זוגי ניתן כמובן לשפר את הזוגיות תוך התמקדות במקומות הנכונים שיש לעבוד עליהם. באמצעות ייעוץ כזה ניתן גם לנקוט פעולות בצורה נכונה, להיזהר מ"מוקשים" במערכת יחסים ולנהל חיי משפחה או חיים פרטיים בצורה טובה ונכונה יותר.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד