י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נכשלו המגעים

"לא נמתין לאסון": עשרות אלפי ילדים נשארו בבית

אלפי מעונות יום לא נפתחו היום למרות ששנת הלימודים החלה • הארגונים המפעילים את המעונות טוענים שפתיחת המעונות בלי תקנים נוספים ושיפור במעמד המטפלות זה מתכון לאסון 

"לא נמתין לאסון": עשרות אלפי ילדים נשארו בבית
אילוסטרציה צילום: pixabay

עשרות אלפי הורים לתינוקות ופעוטות חיכו בקוצר רוח לפתיחתה של שנת הלימודים הקרובה בכדי שהם והילדים יוכלו לחזור לשגרה, אך נראה שתקוותם התבדתה. אמש נכשלו המגעים בין משרד האוצר לבין משרד הרווחה, שמפעיל את מעונות היום וכ-1400 מעונות לא פתחו הבוקר את שעריהם.

ביום שישי פוצצה פגישת משא ומתן בין המשרדים הרלוונטיים, וכשהפגישה הסתיימה ללא תוצאות גם אמש, רצו במשרד האוצר לפנות אל בית הדין שיוציא צו מניעה אך בסופו של דבר גם פעולה זאת לא נעשתה.

ארגונים המפעילים מעונות דורשים ממשרד האוצר להוסיף תקנים, לשפר את שכרן ומעמדן של המטפלות ולהכיל רפורמה חדשה על המקצוע, שכן המטפלות נוטשות את התחום ועשרות שקלים נוספים למשכורת מדי חודש לא מכסים על הפער הגדול בין כמות המטפלות הנדרשת לזו הקיימת.

בפניה להורים אמרו נציגי הארגונים המפעילים את המעונות כי הדרישות הבסיסיות נועדו כדי למנוע סכנה ולמען הילדים ועל כן למרות הקושי, הם החליטו להשבית את המערכת.

יו"ר ארגון נעמת המפעיל מעונות בכל רחבי הארץ, גליה וולוך, אמרה כי "לא נותרה לנו ברירה ומחר מעונות היום המפוקחים לא ייפתחו. הצעות האוצר לתוספת של עשרות שקלים בחודש לא יפתרו את המצוקה ואת העובדה שפשוט אין לנו מטפלות.

"אחריותנו היא בראש ובראשונה לציבור ההורים והפעוטות ולא נמתין לאסון, חלילה. ההורים ברשת נעמת מוזמנים להתקשר לקו החם ולברר כל פרט רלוונטי. גם הערב אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לפתוח איתנו במשא ומתן מואץ במטרה להביא לפתרון מהיר של המשבר", הוסיפה.

 

מעון שביתה משרד האוצר משרד הרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד