כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בלקברי בצרות: דחתה השקת מכשירים ופירסמה תחזית עגומה

המנכ"לים של RIM הודיעו כי יסתפקו בשכר של דולר • אנליסטים: "זהו המסמר האחרון בארון הקבורה של RIM"

בלקברי בצרות: דחתה השקת מכשירים ופירסמה תחזית עגומה

חברת RIM הקנדית, יצרנית הבלקברי, דיווחה אתמול על נפילה חדה ברווחיה, פירסמה תחזית עגומה לרבעון הנוכחי והודיעה על דחיית השקתם של מכשירי הסמארטפון החדשים שלה.

מניית RIM נפלה ב-7% במסחר לאחר הסגירה, לאחר שהחברה אמרה כי היא צופה שהקו החדש של מכשירי הבלקברי, שיתבססו על מערכת ההפעלה QNX, ייצא לחנויות רק בסוף השנה הבאה. המכשירים היו מיועדים לצאת ברבעון הראשון של 2012.

בנוסף, פירסמה RIM תחזית עגומה לגבי מכירותיה ברבעון הנוכחי, ואמרה כי היא צופה מכירות של 11-12 מיליון סמארטפונים בשבועות שסביב חג המולד, ירידה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. החברה דיווחה אתמול על נפילה של 70% ברווחיה ברבעון השלישי ל-265 מיליון דולר.

RIM קיוותה כי מערכת ההפעלה החדשה שלה תשפר את מצבה בשוק הסמארטפונים ותצמצם את הפער מול מכשירי האייפון והאייפד של אפל והמכשירים המבוססים על מערכת אנדרואיד של גוגל. נתח השוק של RIM נשחק בשנים האחרונות, במיוחד בארה"ב, ומחיר המניה צנח ב-73% השנה.

מייק לזרידיס וג'ים בלסילי, המנכ"לים המשותפים של RIM, הודיעו אתמול כי יקצצו את שכרם לשכר סמלי של דולר. "אנחנו מבקשים את סבלנותכם ואת אמונכם", אמר לזרידיס בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום דו"חות הרבעון השלישי. "אנחנו מבינים שאיננו עומים בציפיות".

אנליסטים הביעו ספק בכך ש-RIM תצליח להתאושש. העיכוב בהשקת הטלפונים החדשים "עלול להיות המסמר האחרון בארון הקבורה של RIM", אמר כריס תומפסון, אנליסט בנשיונל בנק פייננשל. "המשחק כנראה נגמר עבורה וקשה להאמין שתתאושש. זהו יום עצוב".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד