כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשיפת 'בחדרי'

סוף למשבר: דרעי מצא פתרון לילדי הת"ת

חשיפת 'בחדרי חרדים' | הסוף לסאגה: שבועיים לאחר שגורשו מבניין התלמוד תורה במאה שערים, דרעי הגיע לסיכום עם ברקת - הילדים יפתחו את שנת הלימודים 

סוף למשבר: דרעי מצא פתרון לילדי הת"ת
אריה דרעי עם מנהל התלמוד תורה צילום: באדיבות המצלם

חשיפת 'בחדרי חרדים': שבועיים לאחר שגורשו ממבנה התלמוד תורה במרכז שכונת מאה שערים, בפעילותו של השר דרעי יכנסו ילדי תלמוד תורה 'אמונת ציון' למבנה חדש ויפתחו בשבועיים איחור את שנת הלימודים. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, סיכם הבוקר עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומנכ"ל העירייה אמנון מרחב, כי יושג תקציב של כ- 50 מליון שקל לטובת השכרת מבנה לתלמוד תורה, כך שיזכו לשנה של שקט שבמהלכו יפעלו בכירי העירייה לפתרון ארוך טווח. 

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי הסיכום הגיע במהלך כנס שהתקיים הבוקר (ראשון) בו השתתף שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי לצד ראש העיר ניר ברקת ומנכ"ל העירייה מרחב, שבמהלכו הוציא השר דרעי פתקית מכיסו והגיע לסיכום עם ראש העיר, על הפתרון שיביא את ילדי התלמוד תורה לפתוח את שנת הלימודים. 

קודם הסיכום, כמו בכל הבקרים האחרונים, גם הבוקר (ראשון) פתחו 260 תלמידי תלמוד תורה 'אמנות ציון' בירושלים את יום הלימודים ברחבת כיכר ספרא, במחאה נגד עיריית ירושלים.

התלמידים, שנזרקו ממבנה בית הספר אותו שכרו מרשת 'אורט' לפני שבועיים, התפזרו בפינות רחבת העירייה עם המלמדים, כשבכל פינה ניצבת כיתה אחרת.

בוועד ההורים אמרו ל'בחדרי חרדים': "עצוב שבבוקר זה, שמערכת החינוך הממלכתית פותחת את שנת הלימודים בחגיגות, דווקא הילדים החרדים של ירושלים נמצאים ברחוב ללא מבנה מתאים". לדבריהם, למרות שהמחאה נמשכת כבר שבועיים, "עד עכשיו לא נמצא כל פתרון. הנציגים החרדים לא סופרים אותנו ולכן גם העירייה לא מתייחסת אלינו ברצינות".

את הסיבה ל''זלזול'', כהגדרתם, הם תלו בעובדה שהם חוזרים בתשובה. ''רוב המשפחות בבית הספר הן משפחות ספרדיות וחוזרות בתשובה ולכן כולם מזלזלים בנו, אם היינו חצר חסידית, גם אם היה לנו רק 50 משפחות, היו מוציאים לנו פתרון מזמן".

כפי שהתפרסם ב'בחדרי חרדים', לפני שבועיים נאלץ הת"ת לעזוב את הבניין אותו הוא שכר בשנים האחרונות מרשת אורט, אחרי שזו סירבה להאריך את חוזה השכירות. בחודשים האחרונים הנהלת הת"ת חיפשה מבנים חלופים, אך עד כה ללא הצלחה. בהנהלה פנו לעיריית ירושלים, אך זו סירבה עד כה לסייע לתלמוד תורה. 

אמונת ציון אריה דרעי ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד