כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עטופים בגדודי יח"צנים ומקורבים > צפו

כך המועמדים הפכו את הסליחות לאירוע 'מינגלינג'

קודש וחול התערבבו במעמד הסליחות שהתקיים אמש בירושלים • לפני העמוד עבר החזן יצחק מאיר כשבסמוך אליו הצטופפו המועמדים לראשות העיר עטופים בגדודי יח"צנים ומקורבים • האם ראוי להשתמש במעמד שכזה לשם אינטרסים פוליטיים? תלוי את מי שואלים • צפו בתיעוד

כך המועמדים הפכו את הסליחות לאירוע 'מינגלינג'

אמש (מוצ"ש) התקיימה תפילת סליחות המונית בירושלים. לפני התיבה עבר החזן – זמר יצחק מאיר, כשהוא מלווה בכלי נגינה. האירוע שהפך למסורתי – הועתק הפעם מבית הכנסת ישורון להאנגר הענק במתחם התחנה בירושלים.

מי שנכח בתפילה – בוודאי שם לב לקודש והחול שהתערבבו יחדיו. מצד אחד, תפילה שכולה רגש והתעוררות וקהל רב שדמע ב'מכניסי רחמים' והביע השתוקקות ב'לב טהור ברא לי אלוקים'. אולם מלבד הקודש – החול היה חלק בלתי נפרד ממעמד התפילה.

השנה היא שנת בחירות מקומיות בירושלים, ובקדמת הבמה הופיעו בזה אחר זה המועמדים לראשות העיר ירושלים, משה ליאון – יוזם התפילה במקומה החדש, השר זאב אלקין ועופר ברקוביץ. המוני יח"צנים הקיפו את המועמדים שניסו לתפוס זמן מסך.

אחדים מהמועמדים לראשות העיר – ניצלו את התפילה המרגשת ל'מינגלינג' והכרות עם עיתונאים, ובעיצומו של מעמד בקשת הסליחה – הם שוחחו בלא מפריע.

למפיקי האירוע זה היה טוב, "כל השנים התחננו לקבל תקציב מהעירייה שסירבה לנו, השנה, בגלל הבחירות – רדפו אחרינו", הם אמרו.

גם כשהמועמדים לראשות השתלבו בתפילה, הם עשו זאת מול גדודי המצלמות ובצורות שונות ומגוונות. ברגע אחד הם העניקו יד זה לזה ופצחו במעגל נוטף שמחה, וברגע אחר הם התאמצו להראות פנים רציניות שמחוברות למילים העוצמתיות של הסליחות.

לאחר תום מעמד הסליחות, רבים מעם ישראל העלו לדיון את סוגיית הטרנד שכובש את המגזר החרדי – טרנד הסליחות בליווי כלי נגינה, אולם השאלה האמיתית לא נשאלה: האם ראוי לערבב קודש וחול, האם ראוי להפוך את תפילת הסליחות למעמד יח"צ של פוליטיקאים שמבקשים לכבוש את כס ראשות העיר?

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד