ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
במסווה של אירוע 'הרמת כוסית'

פרסום ראשון: סערת הקרנת הסרטים בשבת - חוזרת לירושלים

הקרב על קדושת השבת חוזר ובגדול • המינהל הקהילתי 'יובלים' מבקש שוב להקרין סרטים בעיצומה של השבת • רבני השכונה המתחרדת פנו למחזיק תיק המינהלים הקהילתיים משה ליאון שימנע את חילול השבת • ואיך זה קשור לבחירות לראשות העיר? • כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: סערת הקרנת הסרטים בשבת - חוזרת לירושלים
הקרנת סרטים | אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

פרסום ראשון: בתום דממה ממושכת - המאבק על צביונה הדתי של השכונה המתחרדת 'קרית יובל' חוזר ובגדול, וזאת לאחר שהמינהל הקהילתי 'יובלים' מבקש שוב להקרין סרטים בעיצומה של השבת.

בהזמנה שקיבלו חברי הנהלת המינהל, הם הוזמנו לאירוע 'הרמת כוסית' לקראת השנה החדשה שתתקיים היום (ראשון), אולם, בסדר היום הוכנס סעיף נוסף המבקש 'לדון בנושא הקרנת סרטים בשבתות בבית טיילור'.

גורמים הקשורים למינהל אומרים ל'בחדרי חרדים' כי לאור בקשה של מספר חברים, הם מבקשים להעביר החלטה להקרנה מחודשת של הסרטים בשכונה בשבתות.

 

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בעבר עוררה הקרנת הסרטים בשכונה סערה גדולה, שכללה תגובה חרדית חריפה בדמות קבלת שבת המונית בהשתתפות תושבי השכונה ורבניה ברחובה של עיר, ופעילות של חברי המועצה החרדים להפסקת ההקרנה. הפעילות הביאה לכך שראש העיר ניר ברקת התחייב כי לא יוקרנו יותר סרטים בשבת.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי רבני השכונה ותושבים רבים, פנו בימים האחרונים למשה ליאון, מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, המתמודד לראשות עיריית ירושלים, בבקשה ובדרישה שיפעיל את כוחו לעצירת הדיון וההחלטה החמורה שתביא לחילול שבת.

כלל לא ברור מדוע החליטו חברי המינהל לעלות את הסוגייה דווקא כעת, חודשיים לפני הבחירות לראשות העיר, אולם ברור שהנושא הנפיץ הזה יחזור שוב לכותרות ויעורר שיח שישתלב בקמפיין הבחירות של המועמדים השונים שיאלצו לספק תשובות לתושבי העיר החרדים והחילונים כאחד.

שבת סרטים קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד