ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
קפץ לביקור

נשיא הפיליפינים נחת בישראל וייפגש עם פיליפינים

ביקור ראשון של נשיא מדינת הפיליפינים בישראל | במהלך הביקור שיתפרש על פני שלושת הימים הבאים, ייפגש עם בכירי המדינה ויבקר באתרים נחשבים בישראל, וכן יפגוש את קהילת הפיליפינים בארצנו

נשיא הפיליפינים נחת בישראל וייפגש עם פיליפינים
נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בישראל צילום: משרד החוץ

ישראל מקדמת בברכה את ביקורו של נשיא הפיליפינים בירושלים. זהו ביקור ראשון מאז ומעולם של נשיא הפיליפינים בישראל. הביקור יתקיים בישראל ולאחר מכן בירדן.

נשיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה מבקר בישראל עד ליום רביעי, במהלך ימים אלו ייפגש עם נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר החוץ, יבקר ביד-ושם, בעיר העתיקה, ייפגש עם הקהילה הפיליפינית הגדולה בישראל ויבקר באנדרטת "הדלתות הפתוחות" בראשון לציון, המציינת את הצלת היהודים ע"י הפיליפינים.

הנשיא הגיע בראש משלחת שרים גדולה, בתוכם צפויים להגיע שרי החוץ, ההגנה, המסחר, החקלאות, בטחון הפנים, המדע, העבודה, התיירות והתחבורה וכן סנאטורים בכירים.

נשיא הפיליפינים מגיע דווקא בעיתוי זה, בכדי לציין מספר אירועים, בהם: מלאת 80 שנה לפתיחת שערי הפיליפינים לקליטת פליטים יהודיים שנמלטו מאימת המשטר הנאצי; מלאת 70 שנה לתמיכת הפיליפינים בהחלטת האו"ם מכ"ט בנובמבר 1947 – המדינה היחידה בדרום מזרח אסיה שתמכה בהחלטת החלוקה; מלאת 60 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

במשרד החוץ הישראלי מייחסים חשיבות רבה לביקור זה, המסמל הן את היחסים האיתנים והחמים בין שני העמים והן את הפוטנציאל העצום הגלום בהמשך פיתוח והידוק היחסים. "שיתופי הפעולה בין המדינות הינם בתחום המדיני, כשהדבר בא לידי ביטוי גם בהצהרות פומביות של ההנהגה במנילה וכן בסוגיות חשובות לנו בזירת הבינלאומית. כמו כן השת"פ הטוב מתבטא בנושאי ביטחון ולוחמה בטרור תיירות, הגברת ההשקעות, בתחומי האנרגיה, התשתיות ועוד".

עם נשיא הפיליפינים תגיע משלחת עסקית גדולה ובמהלך הביקור יעמוד הנשיא בראש סמינר עסקי בו ישתתפו ראשי חברות גדולות משתי המדינות (מעל 150 אנשי עסקים יגיעו רק מהפיליפינים). שורה של הסכמים בין חברות ישראליות ופיליפיניות יחתמו במהלך הביקור, כולל בתחום האנרגיה.

אחד הנושאים החשובים העומדים על הפרק הוא קידום פתיחת קו תעופה ישיר בין מנילה לנתב"ג. כינון קו ישיר כזה יביא לעליית מספר התיירים מהפיליפינים לישראל, וכן הגברת ההשקעות והעסקים.

במהלך הביקור יחתמו ויידונו מספר הסכמים ומזכרי הבנה כשהבולט בהם הוא הסכם פורץ דרך, המסדיר עבודתם של רבבות עובדי הסיעוד מהפיליפינים, הזוכים להערכה רבה בישראל. ההסכם יעגן זכויותיהם של העובדים הפיליפינים, יבטל לחלוטין את כל עמלות התיווך שהם נאלצים לשלם למתווכים וישפר ההגנה עליהם, זכויותיהם והשמתם באופן שוויוני וצודק. ההסכם יסייע לאוכלוסיית הקשישים והנזקקים לשירותי סיעוד בישראל ותהיינה לו השלכות חיוביות גם על הסכמים מסוג זה עם מדינות נוספות בעתיד.

בנוסף עתידים להיחתם הסכמים בתחומי המדע והטכנולוגיה, הסכם עידוד השקעות, הסכם בין לשכות המסחר והסכם בתחום איכות הסביבה.

סקטור המלונאות בישראל משווע לידיים עובדות, וממשלת ישראל החליטה לאחרונה על קידום הסכמים בנושא. במהלך הביקור יקודם הסכם להבאת עובדים בתחומי המלונאות מהפיליפינים.

הסיפור הייחודי של פתיחת השערים לפליטים יהודים בתקופת השואה, יקבל ביטוי ראוי הן במהלך ביקור הנשיא ופמלייתו ב"יד ושם" והן בביקורם באנדרטת הזיכרון בראשל"צ. לביקור זה גם יתלוו שניים מהניצולים היהודיים שנמלטו לפיליפינים, והחיים כיום בישראל.

פיליפינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד