י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אש זידיטשוב בוערת גם ביפן • להאזנה

לא לכך התכוונו המשוררים באומרם 'אין זידיטשוב ברענט א-פייער' • 'הייליגע ניגונים' אלבומו של הרב משה פנחס ויסבלום הגיע ליפן והיה ללהיט

אש זידיטשוב בוערת גם ביפן • להאזנה

הרב משה פנחס ויסבלום "הייליגע ניגונים"

אלבום ניגונים חסידיים חדש שמגיע מארה"ב, מצליח לרגש אפילו את היפנים. האלבום שהפיק רב קהילה במרילנד, מחדש ואוסף ניגונים ישנים שחוברו ע"י צדיקי עולם, כמו בעל הנועם אלימלך זיע"א לאלבום ראשון, בסדרה של ניגונים 'חסידיים'.



האלבום כולל תשעה ניגונים שעובדו באופן ששומר על רוחם המקורית מבלי לפגוע באיכות הצליל.

בדברי ההסבר המצורפים לאלבום מסביר הרב ויסבלום, כי "הייליגע ניגונים, יסודם בהררי קודש. חלקם חוברו ע"י צדיקים קדושי עליון ומהם שהושרו בשולחנותיהם הטהורים, שזכיתי להתגדל עליהם, מפי סבי זקני בן אחר בן לרבן של ישראל הקדוש בעל ה"נועם אלימלך" זיע"א הרה"צ מוה"ר רבי יעקב יצחק ויסבלום זצוק"ל רב ק"ק סויירז וליסא"

מסורת הניגונים בנוסחי התפילות, החלה כבר בחצרות החסידיות של זידיטשוב וסטארטין, מהרב מאלעסק ומבעלי מנגנים בעלי שיעור קומה כמו המוהל הצדיק מסטניסלב, דמויות הוד שלצד עיסוק בקודש פנימה, חתומים על ניגונים עתיקים שהפכו בהמשך לניגוני קודש עממיים.

אבל ההפתעה הגדולה מסתבר, מגיעה מצדו השני של העולם: אתר מכירות מקוון של חברת amazon ביפן, משווק את האלבום בהצלחה גדולה, תחת הערך "מנגינות הלב". לא מעט יפנים התעניינו בו ומתייחסים אליו כאל מוסיקה מרגיעה ומרוממת את הנפש.

ויסבלום מבטיח להפיק עוד אלבומים בסדרה, שיהוו מיזם הנצחה מוסיקלי לדורות שאינם.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד