י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יקבלו מענק כספי בחגים"

הסתיימה שביתת אלפי המטפלות במעונות היום

לאחר משא ומתן לילי בין הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום לבין האוצר - הודיעו ראשי הארגונים על סיום השביתה • ההודעה באה בעקבות הסכם שישפר את תנאיהן של אלפי המטפלות, בין השאר ע"י מענקים בסך 1,500 ש"ח בחגים • יו"ר נעמת, גליה וולוך: ״הלילה הושג אופק חדש לגיל הרך"

הסתיימה שביתת אלפי המטפלות במעונות היום
אילוסטרציה צילום: pixabay

לאחר משא ומתן לילי בין הארגונים החברתיים המפעילים את מעונות היום לבין סגן שר האוצר איציק כהן, ראש אגף התקציבים שאול מרידור, ומנכ"ל משרד התעסוקה מוטי אלישע - הודיעו הבוקר (שני) ראשי הארגונים על סיום השביתה במעונות.

ההודעה יצאה לאחר שסוכם עמם כי ישופר מצב החינוך בגיל הרך, לרווחת המטפלות. ההסכם, שנחתם ע"י שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה חיים כץ, קובע כי:

1. יינתן מענק תשרי חד פעמי לעובדות במעון בסך 1500 שקלים.
2. יינתן מענק פסח חד פעמי לעובדות במעון בסך 1500 שקלים.
3. יוקצה תקציב לסיוע לצוותי המעונות שישחרר את המטפלות מעבודות פיזיות קשות כך שתהיינה פנויות יותר לעבודה חינוכית טיפולית בפעוטות.
4. תינתן תוספת הכשרות למטפלות חדשות וותיקות על מנת לשפר את מקצועיותן.
5. תוקם ועדה ממשלתית שתבחן את התקינה ואת שיפור מצב הענף של הגיל הרך עם מחויבות למסקנות ומקורות כספיים עד ה-30 באפריל 2019.
6. פתיחת סל התעריפים תתבצע עד סוף אפריל 2019 והוא יותאם למציאות המשתנה.

יו"ר נעמת, גליה וולוך, אמרה הבוקר: ״הלילה הושג אופק חדש לגיל הרך. נקבע כי תוקם במהירות ועדה ממשלתית עם תאריך יעד ברור, מקורות מימון ומסקנות כבר בחודש אפריל. בכדי להקל על המצוקה. עד אז, קיבלנו תקציבים נוספים מהאוצר לטובת מענקים למטפלות, הכשרות, סיוע בעבודות פיזיות, פתיחת סל התעריפים".

וולך הוסיפה: "אני מודה לכל הארגונים שלקחו חלק במאבק המשותף, לשר העבודה והרווחה כץ, לשר האוצר כחלון ולסגנו כהן, וליו"ר ההסתדרות ניסנקורן על התערבותם. זה הוא הסכם שמביא עמו תקציב מידי אך במקביל מציג מתווה ברור לפתרון המשבר במעונות ותקווה חדשה למטפלות, להורים ולפעוטות. תודה מיוחדת לציבור המטפלות המדהים שלנו ולהורים, שעל אף הימים הקשים, תמכו בנו בהמוניהם ואיפשרו ההישגים״.

כזכור, אמש פתחו מעונות היום המוכרים בשביתה שכללה כ-1,400 מעונות מפוקחים של נעמת, ויצו, אמונה ועוד עשרות ארגונים קטנים יותר - שבהן עובדות יותר מ-10,000 מטפלות. כתוצאה מהשביתה, נשארו בבית כ-80 עד 100 אלף תינוקות ופעוטות בגילאי שלושה חודשים עד שלוש שנים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס עם צאת השבת לשביתה במעונות היום ואמר: "מדינת ישראל מפקירה את ילדי הגיל הרך. חוסר התקינה ואי-העמדת המשאבים הראויים מעמידים את מערכת החינוך במעונות במצב שבו אין אפשרות למערכת לטפל בילדים כראוי. על משרדי הממשלה להתעשת ולטפל בשורש הבעיה ולפתור אותה תוך הקצאת משאבים באופן מיידי. אין שביתה צודקת מזו ואני תומך בה באופן מלא. על מקבלי ההחלטות האחריות לשביתה ערב פתיחת שנת הלימודים".

מעונות מעונות יום משרד האוצר משה כחלון איציק כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד