י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נתניהו מפתיע במיקום נמוך

האדמו"ר מגור ברשימת 100 המשפיעים

רשימת 100 המשפיעים של 'דה מרקר' שפורסמה היום מכתירה את השרה שקד למשפיעה ביותר בישראל, האדמו"ר מגור זוכה למקום של כבוד • וגם: מיקום מביך לראש הממשלה נתניהו

האדמו"ר מגור
האדמו"ר מגור

לקראת ראש השנה פורסמה הבוקר רשימת 100 המשפיעים של העיתון הכלכלי 'דה מרקר'. ברשימה ניתן למצוא אישים מוכרים כמו חברי כנסת ושרים, קבוצות בעלות השפעה ודמויות שאינן בהכרח ישראליות אשר להן השפעה על המדינה. פותחת את הרשימה השרה איילת שקד, שמקדימה גם את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ונבחרה השנה גם לפתוח את רשימת הנשים המשפיעות של המגזין היוקרתי 'פורבס'.

בין הנימוקים לבחירתה נכתב כי היא זו שיש בכוחה להנהיג את המדינה בעתיד הנראה לעין. אחריה ניצב כאמור נשיא ארצות הברית, ואחריו קבוצות כמו חברות האשראי החוץ בנקאיות, מייסדי 'ישראל 2050' ואישים וחברות נוספות.

מי שזוכה למקום של כבוד בתוך הרשימה הוא האדמו"ר מגור ושליחו בכנסת, סגן השר ליצמן, שתופסים את המקום ה-55 ברשימה. "אם לאורך השנתיים האחרונות ניסו הפרשנים להעריך את המתרחש במוחו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו – מתוך ידיעה כי הוא האיש שיכריע אם יהיו בחירות, באוגוסט 2018 נתניהו מחכה למוצא פיו של האדמו"ר מגור, ושליחו בכנסת, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן", נכתב בנימוק לבחירה. "עוצמתם טמונה בכך שהם האחרונים שיודעים לייצר מצג של מי שאינם משחקים לפי החוקים הפוליטיים של בני האנוש – אלא רק לפי חוקי השם".

ברשימה ניתן למצוא גם דמויות חרדיות נוספות כגון מיכל צ'רנוביצקי שתופס את המקום ה-29 ומקדימה את האדמו"ר מגור ואת נשיא המדינה (מקום 35 בדירוג) ויפית אטיאס, בתו של איש העסקים רמי לוי, שיחד עם אביה נמצאים במקום ה-37 ברשימה. כמו כן מופיעות ברשימה גם דמויות דתיות לא מעטות, בין השאר כאלה שעוררו התקוממות כמו הרב אלי סדן מהישיבה בעלי שמופיע במקום ה-23 והכתב והפרשן עמית סגל במקום ה-52.

למרות שנראה שהשפעתם על סדר היום הציבורי היא רבה, שרים חשובים תפסו מקומות נמוכים יחסית בדירוג, כך למשל השרים בנט וליברמן דורגו יחד במקום ה-65 בלבד, זאת לעומת השר כחלון וחבר הכנסת כבל שזכו למקומות ה-16 וה-18 בהתאמה.

המפתיע ביותר הוא דווקא ראש הממשלה. לאחר שזכה לככב במקומות הראשונים ברשימות בינלאומיות רבות ותפס את המקום הראשון גם ברשימת 'דה מרקר' בשנים האחרונות, האיש שעומד בראשות מדינת ישראל כבר שנים ארוכות הצליח להשתחל לרשימה בקושי רב והוצב בה במקום האחרון. מהנימוקים ניתן ללמוד כי לדעת עורכי הרשימה נתניהו ניצב כעת במצב של השרדות פוליטית ויאלץ לפנות את כסאו בתוך ארבע שנים לכל היותר, מה שהוריד אותו מראש הרשימה לתחתיתה.

בין השאר הופיעו ברשימה גם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג (19), אשתו של מו"ל ישראל היום, מרים אדלסון (27), חבר הכנסת יריב לוין (47), רון חולדאי (77) ועוד.

בנימין נתניהו האדמור מגור איילת שקד דה מרקר מאה המשפיעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד