ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לא עוצר: אטיאס ממשיך בגל שיווקי קרקעות

למרות התרעת הנגיד על הצפת השוק - משרד השיכון ממשיך בגל של שיווקי יחידות דיור • 6,000 יחידות ישווקו ברחבי הארץ - כולל: ביתר-עילית, אופקים וגבעת-זאב

בונה. אריאל אטיאס. צילום: ארכיון
בונה. אריאל אטיאס. צילום: ארכיון



לא בטוח שנגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, יאהב לקרוא את הידיעה הבאה, אבל למרות אזהרותיו לפיהן שיווקים נמרצים מדי עלולים לגרום לירידת מחירים חדה מידי בשוק הדיור ממשיכים במשרד הבינוי והשיכון לפרסם גלי שיווקים.

הבוקר (א') הם יוצאים בגל השיווקים השישי במספר, במסגרתו ישווקו לא פחות מכ-6,000 יחידות דיור בכל רחבי הארץ.

המכרזים החדשים נועלים את שנת 2011 עם כמות שיא של שיווקים העולה על התחזיות המוקדמות לשנה זו, ואשר תהיה גבוהה משמעותית אף מכמות השיווקים של 2010. מה שאומר ששר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, ממשיך במדיניות השיווקים אותה התווה מאז ספטמבר 2009: שיווק מסיבי של מקרקעין למגורים בכדי להקל על מצוקת הדיור ולהוזיל את מחירי הדירות.

במסגרת גל השיווקים הנוכחי ישווקו קרקעות לבניית 5,984 יחידות דיור ברחבי הארץ - 5,530 יח"ד במתחמים חדשים, וכן קרקעות ל-454 יחידות דיור נוספות, בשיווק חוזר.

לדברי השר אטיאס, המדיניות אותה הוא מוביל בשנתיים האחרונות "חייבת להימשך ביתר שאת כדי לענות על מחסור של עשור בקרקעות למגורים". הוא מברך על היפוך המגמה של ירידה במחירי הדיור בצורה מדורגת, כפי שפורסם שוב במדד המחירים לצרכן, שמצטרף לנתונים של כל הגורמים העוסקים במחירי הדיור.

גם הציבור החרדי

למען הסר ספק באשר לכוונותיו, מבהיר אטיאס כי הוא שואף "לירידה נוספת במחירי הדיור", אם כי בצורה מדורגת. ולכן, הוא מסביר ואומר, "חובה להמשיך את הגדלת ההיצע למגורים ודיור להשכרה למען הזוגות הצעירים שגם כיום מתקשים להשיג קורת גג.

"אם כעת לא נשווק, כל ההישגים של השנתיים ומעלה האחרונות ירדו לטמיון", מסביר אטיאס.

עם כל הכבוד לשיקולי בנק ישראל - לדעת אטיאס, תפקידו הוא להוזיל את המחירים לטובת הזוגות הצעירים ואת תפקידו זה הוא מתכוון למלא, יחשוב עליו הנגיד את אשר יחשוב. לא, הוא לא אומר זאת כמובן, אבל זה בדיוק מה שמתפרש ממעשיו בשטח.

חשוב להדגיש כי בתוך גל השיווקים האחרון נכלל גם הציבור החרדי, אם כי מטבע הדברים יש ייצוג הולם לכל המגזרים (שפרעם, ג'ת וכו' וכו').

בין השאר כולל הגל החדש את החלק ה'חרדי' המובהק: 430 יח"ד בבית שמש בבנייה רוויה, 180 יח"ד בגבעת זאב ו-348 יח"ד בביתר עילית, אבל גם ערים אחרות שבהם בהחלט יכול הציבור החרדי להשתלב: 509 יח"ד במתחמים באופקים (מחציתן במגרשי בנה ביתך באמצעות הרשמה והגרלה), 490 יח"ד בבנייה גבוהה במתחם נחלים - בפתח תקווה – חלקן בדיור להשכרה לטווח ארוך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד