י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

לא מצליחים לשלוח SMS במקומות עמוסים? הנה החברה שמנסה לפתור זאת

אינטוסל, סטארט אפ חדש המתמחה בניהול עומסים ברשתות הסלולר, מדווח על עסקה עם פלאפון בשווי מיליון שקל

  • כ"ב כסלו התשע"ב
לא מצליחים לשלוח SMS במקומות עמוסים? הנה החברה שמנסה לפתור זאת
הודעות כתובות, גם במכשירים הכשרים. צילום ארכיון

בתחילת חודש ספטמבר נערכה ההפגנה החברתית הגדולה ביותר אי פעם בישראל. 400 אלף איש התכנסו בכיכר המדינה בתל אביב. רבים שהגיעו לאזור עם סמארטפונים גילו בתוך זמן קצר שבשל העובדה שבתא שטח אחד התרכזו כל כך הרבה משתמשים, המכשירים הפכו לחסרי תועלת. לא היה ניתן להוציא שיחות קוליות, לשלוח SMS או להתחבר לרשת האינטרנט באמצעות חבילת DATA. רני ולינגשטיין, מנכ"ל הסטארט אפ הישראלי Intucell, משוכנע שעם הטכנולוגיה של אינטוסל המצב היה הרבה יותר טוב. החברה הודיעה היום כי פלאפון תרכוש את הטכנולוגיה שלה, מה שעשוי להקל עליה בניהול הכיסוי הסלולרי בפעם הבאה שמשתמשים רבים מתכנסים בתא שטח מסוים. שווי העסקה עם פלאפון - מיליון שקל.

כדי להסביר בצורה הפשוטה ביותר את הטכנולוגיה של אינטוסל צריך להסביר מה המצב כיום: חברות הסלולר מקימות אתרים (תחנות או אנטנות סלולריות) על בסיס ידני, על ידי הקמת מטריצה שמתארת את תאי השטח והכיסוי הסלולרי. כך יודעים אילו אנטנות סלולריות מעניקות כיסוי לאיזה רחוב. עם זאת, השינויים ברשת הסלולרית, למשל בזמן קיום הפגנה, מתקשים לבוא לידי ביטוי בשיטה הישנה. הטכנולוגיה של אינטוסל מתאימה באופן אוטומטי את הרשת בהתאם לצרכים. במקרה של ההפגנה הגדולה בתל אביב היא היתה מפנה משתמשים שנמצאים בקצוות תאי השטח לקבל כיסוי סלולרי מתאי שטח אחרים שלא בלב ההפגנה. "עד היום הקצאת תאי השטח בכיסוי הסלולרי התבצעה על ידי ניחוש", אומר ולינגשטיין. "מה שאינטוסל עשתה היא הכנסת אלגוריתמים וניהול דינמי של הרשת".

ולינגשטיין אומר שהחברה מנהלת משא ומתן עם חברות תקשורת נוספות. "עולם הסלולר עובר מהפכה. קצב השימוש ב-DATA הולך וגדל. חברות הסלולר מנסות להציע כיסוי סלולרי טוב יותר באמצעות שיפור רשתות דור 3, פריסת דור 4 ובשימוש בפתרונות טכנולוגיים כמו Femtocell. מדובר בהשקעה גדולה בתשתיות תקשורת שפוגעת בשולי הרווח. לצד התופעה הזאת ישנן יותר חברות שמנסות לבצע מהפכה אופרטיבית בניהול רשתות הסלולר. חברות כמו טרפיקס, סלטרו ואינטוסל מנסות באמצעות הטכנולוגיה שפיתחו לנהל טוב יותר את משאבי הרדיו ברשתות הסלולר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד