ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
'אלול ב'ספינת הדגל

המהומות בישיבת פוניבז': 11 תלמידים נעצרו

בעיצומו של חודש אלול: בעקבות המהומות בהיכל ישיבת פוניבז', פשטו שוטרים רבים על היכל הלימוד ובנייני הפנימיות ועצרו אחד-עשר תלמידי הישיבה אשר חשודים בהתפרעות ומעורבות באירועי האלימות • אלמונים הגדילו לעשות ושפכו מי בואש בחדרו של ראש הישיבה | כל הפרטים

המהומות בישיבת פוניבז': 11 תלמידים נעצרו
העימותים האלימים בפוניבז' צילום: קבוצת המסדרון

שוב חילול השם: הקטטות המבישות בישיבת הדגל הלטאית ממשיכות לעורר חילול השם כאשר כוחות המשטרה הרגילים לבצע מעצרים בקרב בני נוער חילונים - נקראו לישיבה בבני ברק על מנת לשמור על הסדר הציבורי.

בעקבות קטטה שהתפתחה בישיבה, כוח משטרה שהוזעק למקום על מנת להחזיר את הסדר על כנו, עצר לחקירה אחד עשר מתלמידי ישיבה בחשד למעורבות בקטטה.

"המשטרה רואה בחומרה יתרה את המשך הפרות הסדר בישיבה וקוראת להרגעת הרוחות, יחד עם זאת תמשיך לפעול באפס סובלנות עם העבריינים" נמסר.

המעצרים התבצעו ברקע העימותים המחרידים בין הבחורים הלומדים בישיבה, שגורמים להוצאת שם רע על עולם התורה, שבמהלכם התיזו חומרים צורבים והשליכו חפצים האחד על רעהו.

במקביל לפשיטת השוטרים, פרצו בחורים הנמנים ככל-הנראה על פלג הישיבה בראשות הגר"ש מרקוביץ, ושפכו מי בואש סרוחים בחדרו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לפני מסירת השיעור הכללי לתלמידיו.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בראיון ל'גלי צה"ל' לאלימות בישיבה ואמר, "אוי לבושה - אני בטוח שרוב התלמידים והצוות מתביישים באירועים האלה. נוצרה בישיבה סיטואציה לא פשוטה של מאבק פנימי".

כזכור, בעיצומו של חודש הרחמים והסליחות - מראות קשים נראו היום בהיכל ישיבת פוניבז' בבני ברק, ככל הנראה על רקע מחלוקת סביב מקומות הישיבה המיועדים לימים הנוראים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראים בחורי הישיבה כשהם מתעמתים זה עם זה, ומשליכים סטנדרים וחפצים שונים האחד על רעהו, בתגרה אלימה המזכירה יותר שוק ופחות מקום קודש מפואר המיוחד לתורה ולתפילה מזה עשורים.

בעקבות המהומות, כוחות משטרה הוזעקו למקום, במטרה להרגיע את הרוחות ולהפריד בין הניצים. בשלב הזה – לא ידוע באופן רשמי על פצועים בזירה. יצוין, כי הישיבה נחשבת לאחת מישיבות הדגל הבולטות ביותר בציבור החרדי.

המראות הבלתי שגרתיים שנצפו היום, וכפי שנראה בתיעוד שמתפרסם כאן ב'בחדרי חרדים' – מצטרפים למהומות הקשות שהתרחשו בישיבה שנים רבות. זאת כתוצאה ישירה מהמאבק המשפטי רב השנים, סביב הבעלות על מוסדות הישיבה ונכסיה.

ישיבת פוניבז מעצר חשודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד