י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בפעילות הח"כ

התקדמות לקראת ייצור חשמל כשר לשבת

ח"כ אשר הודה לנציגי 'דגל התורה', יושבי ראש ועדות תכנון ובניה בבית שמש ובאלעד משה מונטג ואברהם שטרן, על היותם נחשונים לקדם פתרון ראוי זה לכבודה של השבת, והבטיח ללוותם לאורך כל תהליך יישום ההחלטות

התקדמות לקראת ייצור חשמל כשר לשבת
ח"כ יעקב אשר עם משה מונטג ואבי שטרן

בפעילות חבר הכנסת יעקב אשר, חלה התקדמות מעשית לקראת יצור חשמל כשר לשימוש בשבת.

התקדמות מעשית להטמעת פתרונות לייצור חשמל כשר לשימוש בשבת. ח"כ אשר נועד אתמול עם נציגי 'דגל התורה', יו"ר ועדת תכנון ובנייה בעיריית בית שמש משה מונטג ויו"ר ועדת תו"ב בעיריית אלעד אברהם שטרן, יחד עם נציג ועדת הרבנים לענייני אנרגיה בשבת, בכדי לקדם באופן מעשי את ההחלטות שהושגו במסגרת הרפורמה במשק החשמל ובכללם הצבת מתקנים לייצור חשמל בטכנולוגיות חדשות ובאוטומציה מלאה המתאימה לשימוש בשבת בערים ובשכונות החרדיות.

בישיבה דנו הנציגים המוניציפאליים של "דגל התורה" עם ח"כ אשר ונציג ועדת האנרגיה, באפשרויות הלוגיסטיות והחוקיות להצבת מתקני הייצור של החשמל הכשר.

אחד היעדים הראשונים עליהם סוכם כי ניתן יהיה להפעיל כבר בתקופה הקרובה את הפתרונות המעשיים, יהיה בעיר אלעד, שם תוטמע המערכת החדשנית והכשרה כבר בתוכניות הבניה הקרובה של כ-5000 יחידות הדיור שהופקדו בוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמי בנייה מועדפים), שם הוקצה שטח בגודל של חמישה דונם עבור הקמת תחנת ייצור שתפעל על אוטומציה מלאה ללא מגע יד אדם ותספק חשמל כשר לשבתות וחגים ולזמני חירום.

בדיון על העיר בית שמש הוחלט על יצירת שיתוף פעולה עם מתכנני אזור התעשייה החדש על מנת לפעול לאיתור מקום ואישור התקנת תחנת ייצור שתוקם תוך שמירה על ביטחונם של התושבים באופן שייתן מענה מהיר וראוי לצרכי שומרי השבת בעיר ולזמני חירום.

בסיום הפגישה סוכם גם, כי בכל עיר ושכונה בה יתאפשר להציב את המתקנים, הדבר ייעשה בהקדם כדי שהצרכנים יוכלו ליהנות מחשמל כשר המיוצר באמצעים הטכנולוגיים המעודכנים ביותר ללא חשש חילול שבת וחג.

ח"כ יעקב אשר הודה לנציגי 'דגל התורה' משה מונטג אברהם שטרן, על היותם נחשונים לקדם פתרון ראוי זה לכבודה של השבת, והבטיח ללוותם לאורך כל תהליך יישום ההחלטות.

יעקב אשר חשמל אבי שטרן משה מונטג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד