י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חידוש

המחבלים יפצו את הנפגעות בעשרות אלפים

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר על מחבלים שהפעילו מטען חבלה, לשלם פיצויים על סך יותר מ-30,000 ש"ח לשתי הנשים שנפגעו בפיגוע, זאת בנוסף לעונשי מאסר בפועל • עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו': "אנו רואים ערך בכך שכספם שלהם ישמש לרווחת הנפגעים אותם רצו לשחוט רק בשל היותם יהודים. נמשיך ללוות את נפגעי העבירה על מנת להחמיר בעונש המחבלים"

המחבלים יפצו את הנפגעות בעשרות אלפים
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר על שלושה מחבלים שביצעו פיגוע בעזרת מטען חבלה, לשלם לשתי הנשים שנפגעו בפיגוע תשלום פיצויים מצטבר על סך של יותר מ-30,000 שקלים. הפיגוע אירע לפני כשנתיים וחצי, כאשר חוליה של שלושה מחבלים הפעילה מטען חבלה על ציר 60, בעת שמכונית ישראלית שיצאה מהיישוב עתניאל עברה במקום. שתי הנשים היהודיות שנסעו במכונית נבהלו לשמע הפיצוץ החזק שנגרם כתוצאה מהפעלת המטען, ולאחר שרכבן התמלא עפר ונפגע מרסיסים ברחו מהמקום והזעיקו את כוחות הביטחון.

בכתב האישום נכתב כי הנאשמים ניסו לגרום בכוונה למותן של הנשים, שלושתם הואשמו בכך, אחד הואשם גם בשותפות לייצור פצצה ואחר הואשם גם בשותפות לנשיאת, החזקת וייצור נשק.

בגזר הדין שניתן לפני שלושה חודשים במסגרת עסקת טיעון בין הצדדים, נגזרו על המחבלים עונשי מאסר שונים, וכן תשלומי פיצויים לנפגעות המצטברים לסכום של מעל 30,000 שקלים, אשר הועבר לאחרונה לנפגעות.

בארגון 'חוננו' מסרו כי הדבר מהווה חלק ממגמה הולכת וגוברת של נפגעי עבירה המעורבים בהליכים המשפטיים נגד המחבלים שפגעו בהם, גם כאשר מדובר בבית משפט צבאי. מעורבותם מסייעת להחמרת העונשים עם הפוגעים, ופעמים רבות נגעי העבירה אף זוכים לפיצויים כספיים על הפגיעה שעברו.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', אשר ליווה את הנשים שנפגעו בפיגוע, הדגיש כי הייחוד במקרה הנזכר בכתבה, הוא סכומי הפיצויים הגבוהים שקיבלו הנפגעות, סכומים שניתנים בדרך כלל במקרה של פגיעה פיזית בפיגוע, שלא קרתה במקרה לעיל. חידוש נוסף הוא שעל המחבלים נגזרו עונשי מאסר משמעותיים בנוסף לפיצויים, לעומת פסיקות קודמות שכללו פיצויים לנפגעים, בהן הפחיתו למחבלים מעונשי המאסר בפועל.

"אנו רואים ערך בכך שהמחבלים נאלצים לשלם כסף בפועל לנפגעים" אמר בלייכר, והוסיף "יש בכך מסר כנגד המחבלים: בנוסף לכך שהם ישבו בכלא על מעשיהם, כספם שלהם ישמש לרווחת הנפגעים אותם רצו לשחוט רק בשל היותם יהודים. נמשיך לפעול בליווי נפגעי עבירה על מנת להחמיר בעונשם של המחבלים, וכן לגרום לכך שהמחבלים ישלמו בממונם על מעשיהם הנתעבים. אנו פועלים לכך שבמהלך ההליך המשפטי יעמדו אל מול עניי המערכת המשפטית נפגעי העבירה, ולא חלילה רחמים על המחבלים הרצחניים".

מחבלים פיגוע תשלום פיצויים ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד