כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מתחם המריבה

פרסום ראשון: כך עצרו החרדים את ה'מחטף' בורבורג

עיריית ירושלים ניסתה לבצע מחטף בשטח המריבה - מתחם ורבורג בקרית יובל, וביקשה להניח מבנים ניידים במקום | אודות לפעילותם של הנציגים החרדים - הדבר נמנע | ויצמן לברקת: "אבקשך לציית לחוקי המדינה והחלטות הוועדות" | כל הפרטים על מאחורי הקלעים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: כך עצרו החרדים את ה'מחטף' בורבורג
ארכיון

פרסום ראשון - הישג חרדי בירושלים: ברגע האחרון, הדיון סביב מתחם ורבורג ירד מסדר היום. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר (שלישי) היה אמור להתקיים דיון בוועדת רישוי במטרה לאשר שימוש של מנ"דים - מבנים ניידים, בשטח מתחם הסערה הממוקם בשכונת קרית יובל.

לטענת הנציגים והתושבים החרדים - מדובר היה בניסיון חמור לעשות מחטף תוך התעלמות מהעובדה שהוועדה המחוזית טרם אישרה את שינוי התב"ע של מתחם ורבורג וכי מטרת הצבת המבנים הניידים - למקם בהם ישיבה חילונית ומרכזי בילוי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נטען, כי אישור המנ"דים הוא הפרה בוטה של ההסכם שנסגר עם 'דגל התורה' ועם הגר"ב סולובייציק, וכפי שנחשף ודווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', על פיו, כל שינוי במתחם ורבורג יחייב הסכמה חרדית. 

מי שפעל בסוגייה הוא חבר המועצה הגוראי יוחנן ויצמן, שאף הודיע לראש העיר ניר ברקת, כי הוא מתכוון לפנות לערר במידה וההיתר יאושר. לטענת ויצמן בערר הוא יצביע על הבעיתיות לאשר תוכנית זו ברשות רישוי. בנוסף, הגר"ב סולוביציק פנה אף הוא לראש העיר בסוגייה וביקש לדחות את הדיון, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

במכתב ששיגר אתמול (שני) חבר מועצת העיר יוחנן ויצמן, לראש העיר ניר ברקת הוא טען בחריפות כי הדיון שצפוי להתקיים - אינו עומד בכללים החוקתיים, "באתר העירוני מופיע כי תיק זה שובץ מחר לדיון ברשות רישוי. הבקשה הוגשה ע"י אגף התרבות ולפי מה שפורסם הכוונה לשכן במקום את "הישיבה החילונית" וזאת בניגוד לנוהל הקצאות מקרקעין על ידי העברת הקרקע למינהל הקהילתי", כתב בראשית דבריו.

לטענת ויצמן במכתבו לברקת: "בקשה זו נוגדת את התכנית שבתוקף 1725 המייעדת את השטח לבית ספר, גם את התכנית שהופקדה ללא כל דיון בוועדה המקומית מסרבת הוועדה המחוזית לאשר עקב פגמים בהפקדה".

ויצמן החריף את סגנונו וכתב לברקת: "כל ההתנהלות בקשר למתחם זה נוגדת כל חוק ואבקשך לציית לחוקי המדינה והחלטות הוועדות".

שלמה גליק, נציג הציבור החרדי בקרית יובל אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "ברגע האחרון נעצר מחטף עברייני של ניר ברקת להניח מנדי"ם לישיבה החילונית במגרש ורבורג במסווה של מקום חינוך תרבות ופנאי".

גליק מבקש לשבח את ויצמן: "אודות להשתדלותם של חברי מועצת העיר ובראשם הרב יוחנן ויצמן ששלח מכתב לראש העיר ובו התריע על העבריינות בדבר הזה. הרב יוחנן ויצמן נלחם בכל כוחו למען תושבי קרית יובל וקדושת ירושלים".

לדבריו, "הרב אליעזר ראוכברגר פנה להגאון רבי סולבייציק שיעזור בעניין כי מחטף זה נעשה בניגוד להסכמי דגל התורה".

גליק הוסיף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "לא יתכן שעיריית ירושלים תשכור ותשפץ גני ילדים ברחוב מרוחק מאוד ליד כביש סואן ותשכור אנשים שיעבירו ילדים את הכביש - דבר שעלותו לעירייה מיליוני שקלים בשנה ומנגד - במגרש ורבורג המיועד למבני חינוך היא תפתח בצורה עבריינית ישיבה חילונית וכו".

לטענתו, "העירייה היום בונה בצפיפות בתי ספר בלי חצירות בבית וגן לכל תושבי דרום מערב העיר השייכים לציבור החרדי - כדי לחנוק אותם וליצור עובדות קשות בשטח לעוד שנים רבות".

לסיום הוסיף: "אני קורא למנכ"ל העירייה ולפקידים, תעזבו את הפוליטיקה הזולה ותסתכלו לילדה הקטנה בעיניים שסובלת בגללכם בבתי ספר בלי חצרות עם אנטנות על הגג ובמקומות מרוחקים ובצפיפות גדולה, תישאלו את עצמכם האם כך הייתם רוצים שיתנהגו עם הילדים שלכם? אז למה לעשות זאת לילדים קטנים שלא פשעו ולא עשו לכם עוול".

תגובת עיריית ירושלים ל'בחדרי חרדים': "ראש העיר נענה לבקשת הרב סולובייציק והנושא ירד בשלב זה מסדר היום. יובהר כי אין שמץ של אמת בטענה לאי חוקיות".

עוד נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "הבינוי במתחם ורבורג סוכם בעבר במסגרת מתווה ברקת לשכונות המעורבות והוא ימומש במלואו כמו יתר ההבנות".

מתחם ורבורג מנדים קרית יובל יוחנן ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד