י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נחשף: כך מבריחים האיראנים נשק לחיזבאללה

במסווה של טיסה אזרחית ונחיתות ביניים ביעדים שלא תוכננו עם הנוסעים, איראן מעבירה נשק לארגון הטרור חיזבאללה 

נחשף: כך מבריחים האיראנים נשק לחיזבאללה
פיקסאביי

חברת תעופה אזרחית איראנית חשודה בהברחת נשק ללבנון, נשק המיועד לחיזבאללה ולמפעלי הנשק האיראניים בלבנון. כך על פי מקורות ביון מערביים שאמרו כי הם חשפו את הדרכים הבלתי צפויות שאיראן ניסתה ככל הנראה למנוע איתור של הנשק אותו הם מבריחים.

על פי הדיווח ברשת 'פוקס ניוז', המקורות זיהו שתי טיסות של חברת 'קסאם אייר פארס', טיסות נדירות ובלתי רגילות מטהרן לשדה התעופה הבינלאומי בביירות שבלבנון בחודשיים האחרונים.

הטיסה הראשונה היתה ב-9 ביולי, כשמטוס בואינג 747 המריא מבסיס חיל האוויר בטהרן, עצר לחניית ביניים קצרה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק שבסוריה, ולאחר מכן המשיך עם "נתיב טיסה לא אופייני" לביירות, ונחת בשדה התעופה הבינלאומי, זמן קצר אחרי השעה ארבע אחר הצהריים שעון מקומי. לגבי פרטים של הטיסה השנייה, רשת 'פוקס' לא דיווחה.

על פי נתוני הטיסה שחשפה רשת 'פוקס ניוז', המסלול חלף על פני צפון לבנון, ולא בנתיב טיסה הרגיל, גורם מודיעיני שביקש להישאר בעילום שם אמר: "האיראנים מנסים למצוא דרכים חדשות להברחת נשק מאיראן לבעלות בריתה במזרח התיכון, ולבחון את יכולות המערב כדי לאתר את ההברחות".

מקורות מודיעין מערביים אמרו ל'פוקס', כי המטוס נשא רכיבים לייצור נשק מתקדם במפעלים איראניים בתוך לבנון. ארה"ב וישראל, כמו גם סוכנויות מודיעין מערביות אחרות סיפקו ראיות לכך שאיראן הפעילה מפעלי נשק בלבנון, בסוריה ובתימן.

בשבוע שעבר, בהסתמך על מקורות איראניים, עיראקים ומערביים, דיווחה סוכנות הידיעות 'רויטרס' כי איראן העבירה בחודשים האחרונים טילים בליסטיים לטווח קצר לבעלות בריתה בעיראק. טהרן ובגדד הכחישו רשמית את הדיווח.

'קאסם אייר פארס' נחשבת לאחת מחברות התעופה האזרחיות המשמשת להברחת נשק על-ידי משמרות המהפכה, וכוח אל-קודס בראשות הגנרל קאסם סולימני.

חיזבאללה איראן הברחת נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד