ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

ומי אחראי על נוער השוליים בביתר? אסיר משוחרר

ניסים חדד, אסיר משוחרר בעל עבר אלים, הוא האחראי על טיפול ב'נוער השוליים' בביתר-עילית • ראש העיר: "חדד מסור לעבודתו בלב ונפש, התלונות נגדו הן עורבא פרח"

ראש עיריית ביתר עלית,  מאיר רובינשטיין. צילום: ארכיון
ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין. צילום: ארכיון



כנראה שבנוסף למצוקת הדיור ישנה גם מצוקת כח אדם בביתר-עילית. אם לא כן, איך תסבירו את העובדה שדווקא לתפקיד רגיש ואמוציונלי, הדורש שיקול דעת ואורך-רוח, מונה אדם שלפי העדויות אינו מצטיין בכך. כך עלה מתחקיר נרחב שערך העיתון 'ישראל היום'.

ניסים חדד, בן 37, הורשע בשנת 2005 בבית המשפט, בחטיפה לשם סחיטה, סחיטה בכוח, איומים ותקיפות ונגזרו עליו שנתיים וחודש מאסר בפועל.

אלא שמתברר, שכל זה לא הפריע לקברניטי עיר התורה והחסידות בהרי יהודה, כשהחליטו למנותו לתפקיד "רכז נוער" בעיר, ולהטיל עליו את האחריות על סיוע לנוער השוליים.

'ישראל היום' טוען, כי הוגשו מספר תלונות של בני נוער נגד חדד ושותפיו, בגין התנהגות אלימה ותוקפנית לכאורה כלפיהם.

בין אם הדברים נכונים ובין אם לאו, טוענים לא מעט תושבים שהטלת האחריות לחינוכם של נערים שלחלקם נטייה לאלימות, בידי אדם עם עבר אלים - הוא בבחינת "לתת לחתול לשמור על השמנת".

אך למרות התלונות, חדד זוכה לתמיכה מצד ראש העיר, מאיר רובינשטיין. כאשר הגיש אחד מנערי השוליים תלונה למשטרה על התנהגות אלימה לכאורה של מר חדד כלפיו, זכה זה האחרון לתמיכה וליווי צמוד של ראש העיר.

עיריית ביתר-עילית: חדד אדם יקר

תגובת עיריית ביתר-עילית: "מר ניסים חדד הנו עובד עירייה. בתפקידו כ'פעיל שכונתי בתחום הנוער' עושה חדד את עבודתו ביעילות רבה. הוא מסור בלב ונפש לנוער ולא אחת מארח בביתו, בימי חול שבתות וחגים, בני נוער שלצערנו, הוריהם סילקו אותם מבתיהם.

"לא אחת הוא חותם ערבות לשחררם ממעצר. מעיד לטובתם בבתי המשפט ומסייע להם בכל דרך אפשרית. חדד אף ערך מפגשים בין הנערים לנציג גדוד 'נצח ישראל' כשבסיומו התנדבו כמה נערים וגוייסו לגדוד. כך גם הצליח, כדרכו, במזג נעים ובאוירה חברית, להסדיר לעשרות נערים מסגרות לימוד ותעסוקה.

"לצערנו, מספר נערים קטן מפר לעיתים את הסדר הציבורי בעיר ולא אחת הותקפו תושבים ובהם נשים וילדים על ידם. תלונות השווא המוגשות נגד חדד הן עורבא פרח ונועדו להסיט את תשומת הלב הציבורית והמשטרתית ממעשיהם.

"חדד עצמו הותקף, לא אחת על ידם דלת ביתו הוצתה. נוקבו צמיגי מכוניתו ומשפחתו הותקפה קשות. חדד מעולם לא הגיש תלונה במשטרה נגד אותם נערים עבריינים וזאת כדי שחלילה לא יירשם להם רישום פלילי העלול לגרום נזק לשיקומם.

"עובדי העירייה ותושבי העיר מגבים את עבודתו בגאון ובעוז. עשרות מכתבי תודה זורמים כל העת לעירייה על עבודתו הנאמנה - מהורים. תושבים. שכנים וארגונים שונים והם מעידים, כאלף עדים, על תרומתו הרבה לנוער.

"מעולם לא הוגש נגדו כתב אישום. תלונות אלה הובררו כחוכא ואיטלולא! גם שרבוב, כביכול, של עברו הפלילי אינו רלוונטי. המעשה שבגינו נידון אין לו שום קשר לעבודתו ולפעילותו הציבורית. חדד נשפט. הורשע ושילם את חובו לחברה על מעשה שעשה במסגרת חייו הפרטיים.

"עיריית ביתר עילית מפעילה מדרשות תורניות לנוער המתקשה להיקלט במסגרות הלימודים הרגילות. וזו לדעת אנשי המקצוע דרך הטיפול הטובה ביותר בנוער כזה; בדרכי נועם.

"רוב הנוער הזה משתף פעולה אך לצערינו מיעוט ממנו אינו עושה כן ומעורב לעיתים רחוקות בתקריות. במסגרת הדיונים השיגרתיים עם מפקד המרחב וקצינים בכירים אנו דנים גם בנושא כדי למצוא את הדרך הנאותה להגברת האכיפה נגד אותם נערים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד