כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאור חשיפת 'בחדרי חרדים'

סגן שר הבריאות דרש - חילול השבת נמנע

המאבק נגד חילול השבת: סגן ראש העיר מטעם 'אגודת ישראל' הפתיע את שר התחבורה עם מידע מדויק על עבודות שמתוכננות לשבת הקרובה ממקור חשאי במשרדי הממשלה • סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה ישירות לראשי החברה - ובנמל אשדוד בוטלו העבודות בשבת | פרסום ראשון

נמל אשדוד
נמל אשדוד צילום: Aharon Krohn/Flash90

בעקבות הפרסום הבוקר ב'בחדרי חרדים' על חילולי שבת שעתידים להתקיים בנמל אשדוד במהלך השבת הקרובה וכן בשבת הראשונה של חודש כסלו, נרתם סגן השר יעקב ליצמן לפעול בעניין, והצליח למנוע את חילולי השבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי סגן השר ליצמן, שוחח טלפונית עם יו"ר הדריקטוריון של נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור, והבהיר לה כי הדבר אינו מקובל להפוך את יום השבת ליום השיפוצים הלאומי.

בעקבות כך, פנה בדקות האחרונות מנכ"ל הנמל, יצחק בלומנטל, לסגן ראש עיריית אשדוד מרדכי ליברמן, והבהיר לו כי העבודות המתוכננות יבוטלו.

לדבריו, "עבודת שדרוג המנוף ברציף 23 מתבצעת ע"י עובדי קבלן שאינם יהודים. יחד עם זאת, העבודה לא תתבצע במהלך השבת".

כזכור, המידע הגיע לוועדה למען השבת בראשותו של יצחק גולדקנופף, על ידי מקור של הוועדה באחד ממשרדי הממשלה, שבעקבות כך פנה סגן ראש עיריית אשדוד מטעם אגודת ישראל - מרדכי ליברמן, במכתב בהול למנכ"ל 'הנמל' ולשר התחבורה ישראל כץ, בדרישה לבטל את העבודות.

על פי המידע שהגיע לוועדה למען השבת ונחשף זה עתה ב'בחדרי חרדים', בשבת הקרובה וכן בשבת נוספת - פרשת תולדות, ב' כסלו תשע"ט, מתוכננות עבודות בנמל אשדוד בהיקף רב תוך חילול שבת המוני.

סגן ראש העיר הפתיע את שר התחבורה, עם מידע מדויק אודות השיפוץ המתוכנן שצפוי להתבצע על ידי חברה מספרד, אולם לשם כך מגויסים מאות עובדים יהודים, אנשי צוות, מפקחים, מהנדסים ועוד.

במכתב ששיגר הרב יצחק מאיר קונופניצקי, מוועדת רבני הקריות באשדוד והגיע לידי 'בחדרי חרדים', נכתב כי, "העבודות מתוכננות בכוונה תחילה לימי השבת במטרה שלא לאבד שעות עבודה בימות החול".

 

חילול שבת נמל אשדוד ישראל כץ מרדכי ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד