ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות הסערה

הנשיא: בלי החרדים יהיה קשה להמשיך ולפרוח כאן

נשיא המדינה התייחס היום להשתלבות המגזר החרדי בשוק התעסוקה ואמר כי בלי החרדים "יהיה קשה לכולנו להמשיך ולפרוח כאן" • ומה הגיב לסערת 'המשפיעים' החרדים?

הנשיא: בלי החרדים יהיה קשה להמשיך ולפרוח כאן
ראובן ריבלין, היום צילום: עומר מירון, לע"מ

סערת המשפיעים החרדים: נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר היום (שלישי) כי "המספרים מדברים והם קובעים שבלי שהחברה החרדית תהיה חלק משמעותי בקבלת ההחלטות, בשוק התעסוקה, באחריות המשותפת, יהיה קשה לכולנו להמשיך ולפרוח כאן".

את הדברים אמר ריבלין בעת שאירח את קבוצת החרדים מתוכנית 'המשפיעים' שעוררה סערה שסוקרה בהרחבה ב'בחדרי חרדים', זאת בעקבות ההפרדה בין גברים ונשים בתוכנית.

בדבריו התייחס ריבלין למציאות הישראלית המשתנה, בה ארבע הקבוצות המרכזיות- חילונים, חרדים, דתיים וערבים, הולכות ומתקרבות זו לזו בגודלן אך הולכות ומתרחקות זו מזו בכמעט כל היבט אחר. והוסיף: "המציאות הזו דורשת מאיתנו שינוי חשיבתי ושינוי מעשי. אנחנו בבית הנשיא קוראים לשינוי הזה 'תקווה ישראלית' ובמסגרתו פועלים ליצירת תשתית משותפת בין הקבוצות וחיבורים ביניהן- בחינוך, באקדמיה, בתעסוקה, שיאפשרו לנו להמשיך ולהוביל יחד את מדינת ישראל".

בנוסף, ריבלין התייחס לסערה שהייתה ואמר כי "אני יודע שבדיון שערך מחזור א' סביב הסוגיה הזו עלו שאלות נוקבות ומשמעותיות. מה החלק של החברה החרדית במציאות המסתמנת. איך אפשר להיכנס לסביבות עבודה מעורבות וגם לשמור על הזהות. עד כמה הציבור החרדי מוכן לקחת אחריות על כלל ישראל, ועוד ועוד".

לדבריו, "אני סבור, משפיעים יקרים ומשפיעות יקרות, שהתכנית שאתם חלק ממנה היא ניסיון לנסח תשובה. הבחירה להיכנס אל המערכת הציבורית, היא בחירה לקחת חלק באחריות על העתיד של מדינת ישראל. הבחירה להפוך למשרתי ציבור משמעה גם לשרת את כלל הציבור וגם להנכיח את הקול של הציבור שלכם, והכל בנשימה אחת".

המשפיעים ראובן ריבלין חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד