י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ערב ראש השנה > הביזיון בגבעה נמשך

שוב מהומות: שבעה נעצרו וכמה נפצעו בקטטה בישיבת פוניבז'

הכנה ליום הדין: גם היום פרצה קטטה בישיבת פוניבז' וכוחות משטרה שהגיעו למקום הפרידו בין הניצים • השוטרים ביצעו מעצרים של חשודים בהפרת הסדר, עד לשעה זו נעצרו שבעה בחורים • אמש שוחררו ממעצר כל התלמידים שעוכבו לחקירה בגלל המהומות בישיבה • כל הפרטים

שוב מהומות: שבעה נעצרו וכמה נפצעו בקטטה בישיבת פוניבז'

שוב מהומה בפוניבז': מספר בחורים פצועים קל, בקטטה שפרצה בשעות האחרונות בהיכל ישיבת הדגל הליטאית, בעיצומו של חודש אלול ותחילת הזמן.

כוחות משטרה הוזעקו שוב להיכל הישיבה בבני ברק, בעקבות דיווח על קטטה בין תלמידי הישיבה. על פי דיווח כוחות ההצלה, שלושה מתלמידי הישיבה נפגעו באורח קל, ככל הנראה כתוצאה משימוש בגז מדמיע.

שוטרים ממרחב דן שהגיעו למקום, ביצעו מעצרים של חשודים בהפרת הסדר הציבורי. ל'בחדרי חרדים' נודע שעד לשעה זו נעצרו שבעה חשודים במעורבות במקרי האלימות.

אתמול נעצרו אחד עשר מתלמידי הישיבה, מרביתם שוחררו תוך מספר שעות ואחד שוחרר רק מאוחר יותר. כלל החשודים שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים בין הרחקה מהישיבה למשך מספר ימים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבחורים שנעצרו במהלך השבוע האחרון בעקבות הקטטות והמהומות בישיבה, שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים הרחקה מגבעת הישיבה למשך 15 ימים וכן ערבות עצמית.

כזכור, בעקבות קטטה שהתפתחה אתמול בישיבה, כוח משטרה שהוזעק למקום על מנת להחזיר את הסדר על כנו, עצר לחקירה אחד עשר מתלמידי ישיבה בחשד למעורבות בקטטה.

"המשטרה רואה בחומרה יתרה את המשך הפרות הסדר בישיבה וקוראת להרגעת הרוחות, יחד עם זאת תמשיך לפעול באפס סובלנות עם העבריינים" נמסר.

המעצרים התבצעו ברקע העימותים המחרידים בין הבחורים הלומדים בישיבה, שגורמים להוצאת שם רע על עולם התורה, שבמהלכם התיזו חומרים צורבים והשליכו חפצים האחד על רעהו.

במקביל לפשיטת השוטרים, פרצו בחורים הנמנים ככל-הנראה על פלג הישיבה בראשות הגר"ש מרקוביץ, ושפכו מי בואש סרוחים בחדרו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, לפני מסירת השיעור הכללי לתלמידיו.

שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס בראיון ל'גלי צה"ל' לאלימות בישיבה ואמר, "אוי לבושה - אני בטוח שרוב התלמידים והצוות מתביישים באירועים האלה. נוצרה בישיבה סיטואציה לא פשוטה של מאבק פנימי".

ישיבת פוניבז הביזיון בגבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד