ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פיצול הנהגת הליטאים בבירה

הציר העוקף: בבית וגן הכריעו על מהלכי 'דגל'

ציר עוקף: לקראת הרכבת הרשימה וצירוף הנציג הרביעי לרשימת 'דגל' בירושלים, נועדו היום חברי מועצת העיר מטעם המפלגה עם חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי • בפגישה עלתה הצעת ההיפרדות מאגו"י וריצה נפרדת בירושלים | כל הפרטים

הגרב"מ אזרחי
הגרב"מ אזרחי צילום: שוקי לרר

ציר עוקף בבירה: לקראת הרכבת הרשימה וצירוף הנציג הרביעי לרשימת 'דגל התורה' בירושלים, נועדו היום (שלישי) חברי מועצת העיר מטעם המפלגה, עם חבר מועצת גדולי התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הנציגים בעיריית י-ם, יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן ואליעזר ראוכברגר, נכנסו יחדיו למעונו של ראש ישיבת 'עטרת ישראל' בשכונת בית-וגן.

על-פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', על השולחן העלו הנציגים את סוגיית ההיפרדות מסיעת האחות 'אגודת ישראל', לקראת הבחירות המוניציפליות בבירה. במהלך הפגישה החריגה, הזכירו חברי העירייה שמות שונים כאופציה לשמש כנציג הרביעי של 'דגל התורה', שצפוייה ככל הנראה להרחיב את הנציגות לארבעה, בקדנציה הבאה.

יצויין כי מדובר בציר שלמעשה עוקף את הנהגת התנועה בירושלים, שבכל המהלכים האחרונים, ובראשם הסכם חלוקת ירושלים, נעשה בידי רב התנועה בעיר - הגר"ב סולובייציק, יחד עם חבר המועצת הגאון רבי דוד כהן. אלא שנראה כי הפגישה נועדה לעקוף את הסמכויות הללו ולקבוע את הרכב הרשימה בהסכמת הגרב"מ אזרחי.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי המהלך להגבלת כוח השפעתו של הגר"ב סולוביציק, מובל בידי בכירים בסניף הירושלמי של 'דגל התורה', שגם לפני כשבועיים התכנסו לישיבה בעניין זה, כאשר באורח חריג, הביאו לעיר את רבני התנועה הארצית הגר"נ זוכבסקי והגר"י אפרתי על-מנת לצמצם את סמכויותיו של הרב סולובייצ'יק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד