י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זה מריח לא טוב

סקר הערים המלוכלכות: בני ברק לא הפתיעה

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות ולצד ההבטחות על חינוך ורווחה, תחקיר חדש חושף מהן הערים המלוכלכות בישראל ומגלה כי זה מאוד מאוד מפריע לתושבים

סקר הערים המלוכלכות: בני ברק לא הפתיעה

רגע לפני הבחירות לרשויות המקומיות, בחנו האתר 'ynet' ועיתון 'ידיעות אחרונות', את הרחוב הישראלי ומסתבר כי הרחוב הישראלי מלוכלך מאוד. על פי התחקיר, 14 הערים הגדולות בישראל הן פשוט מטונפות.

הנתונים נבדקו ושוקללו לפי מספרים שהעבירו הרשויות המקומיות עצמן, כמו מה מספר הפחים ביחס למספר התושבים בעיר או מה שביעות הרצון של התושבים.

במקום הראשון מככבת ירושלים, בירת ישראל, העיר הגדולה במדינה ואחת הערים המתוירות ביותר, שנכשלת כמעט בכל קריטריון אפשרי. למרות שלא תמיד נראה כך, הפער בלכלוך בין ירושלים לבין העיר הבאה ברשימה הוא משמעותי, כשהעיר שניצבת במקום השני היא בני ברק. השלישית ברשימה המפוקפקת היא פתח תקווה, שתושביה טוענים כי היא מלוכלכת מאוד.

על פי הבדיקה, בירושלים יש פח אחד על כל 78 תושבים, בעוד שבעיר שזכתה בציון הגבוה ביותר המשוקלל לניקיון, ראשון לציון, יש פח על כל שישה תושבים. ראשון לציון זכתה בציון הגבוה בשל ההשקעה במשאבים וגם בשל רמת שביעות הרצון הגבוהה של התושבים מניקיונה של העיר.

בשקלול של הסקר בלבד, מבלי לשקלל את הנתונים שהעבירו הרשויות המקומיות, קיבלה העיר בני ברק את הציון הנמוך ביותר עם מינוס 52 ופתח תקווה עם מינוס 26 בשביעות רצון התושבים. מי שזכתה במקום הראשון היא דווקא העיר השישית בגודלה בישראל - אשדוד - שלמרות שהנתונים המספריים לא מצביעים על כך שמדובר בעיר נקייה מאוד, תושביה דווקא שבעי רצון.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה ל-ynet כי היא מוציאה לפועל את מהפכת הניקיון הגדולה ביותר אי פעם בעיר: "מערך הניקיון בשכונות מזרח העיר יועבר להפעלה באמצעות קבלנים, דבר שיביא לשדרוג משמעותי בתדירות ובאיכות הניקיון. יתווספו מאות עובדי ניקיון וטיאוט, תוגדל תדירות ימי איסוף האשפה ותשודרג רמת השירות בשכונות ובמרכזי העסקים והמסחר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, תוגדל כמות רכבי הטיאוט המכני, יתווספו משאיות לאיסוף גזם, רכבי שטיפה וטרקטורים לפינוי אשפה בהשקעה של 80 מיליון שקל. במהלך השנה הבאה יוצבו 700 מיכלי אשפה חדשים בשכונות מזרח העיר ויחל תכנון להצבת 200 מיכלי איסוף אשפה טמוני קרקע במזרח העיר ובשועפט. במקביל, כ־100 עובדי ניקיון יתווספו למערך בשכונות מערב העיר. בתקופת ברקת תקציב ניקיון העיר הוכפל ומספר עובדי התברואה בעיר גדל ב-25 אחוז".

מעיריית בני-ברק מסרה גם היא בתגובה לתחקיר כי "עיריית בני ברק משקיעה אמצעים ומאמצים כל העת לשיפור ולשדרוג רמת הניקיון בעיר, ולצורך זה נרכשו באחרונה כלי רכב וכלים מכניים נוספים. כמו כן מתבצעות פעולות הדרכה והסברה בקרב תלמידים. ראוי להבהיר כי בבני-ברק, שנבנתה כעיר קטנה על שטח קטן, ישנה כיום צפיפות מבנים ניכרת, ומתוך למעלה מ-203,000 תושבים, מספר הילדים והצעירים הוא כ-90 אלף, כך שאין כל מקום לעריכת השוואות".

זבל בחירות מוניצפליות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד